En bra dag

Den här veckan har verkligen varit skit. Har mått så himla dåligt. Gissningsvis p g a rejäl sömnbrist.

Idag har jag dock mått bra! Igår ville jag verkligen inte leva. Orkade inte göra någonting och magen var gasig och stor och svullen och jag bara grät. Träffade tillslut J på kvällen iaf och vi hade så skönt sex och sen fixade vi middag vid typ 22. Min fining 🥰.

Idag har vi varit och tränat, jag har planterat om blommor (!), och så har vi varit ute och plockat svamp och lite blåbär och lingon. Och hittade ett litet kantarellställe! Och så har jag rensat bär och svamp och diskat.
Orkat en hel massa idag och ätit bra!
Tänk om alla dagar kunde vara som idag. Mer som normala människor har det gissar jag. Att man orkar göra saker, och inte bara ber till gud om att få dö 🙄.

Så, nu ska jag försöka sova. Måste prioritera min sömn nu. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Kattis

Jag har följt din blogg i flera år för känner igen mig i så mycket av det du skriver om😕
Det är rena helvetet att leva med bulimi. Tror bara vi som har det förstår hur mycket det förstör ens liv😞
Det gör en så jävla deprimerad med…
Jag önskar verkligen du slapp detta helvetet! Jag hoppas verkligen det vänder snart🙏
Om du vill ha någon att snacka med och bollar tankar så gör jag gärna det❤️

Svar: Hej! Å tack för din kommentar! Känner mig så himla ensam. Aldrig får man bli fri från detta. Eller det går väl, nästan iaf, tror jag. Men man måste kämpa så mycket. Suck. Ja, jag bollar gärna tankar med någon som förstår ❤️.
pussel

2023-09-23 @ 15:15:35
Postat av: Kattis

Du är verkligen inte ensam är nog väldigt många som lider i tysthet😕 Men ja man känner sig väldig ensam i allt kaos.. Känns som ingen riktigt förstår heller… Känns helt hopplöst att bli frisk. Har haft bulimi sen jag var 18 och är 30 idag.. Inte en enda spyfri dag sen det😞
Vad fan göra man?
Orkar inte längre ärligt talat

2023-09-27 @ 17:23:14
Postat av: M

Hej. Jag känner så med dig…. Har själv haft bulimi till och från i 17 år. Varit frisk långa perioder med återfalls skov. Det som hjälper mig o de ”friska” perioderna är extrema rutiner. Matrutiner 5 mål om dagen. Vänta 20 min efter avslutad måltid och avgör sedan om du är mätt eller ej när impulsen att äta mer och mer och mer kommer…. När man varit spyfri en längre tid, påmin dig själv om skillnaden i kroppen. Hur bra mage och huvud mår.

2024-03-15 @ 06:28:40
Postat av: M

Hej. Jag känner så med dig…. Har själv haft bulimi till och från i 17 år. Varit frisk långa perioder med återfalls skov. Det som hjälper mig o de ”friska” perioderna är extrema rutiner. Matrutiner 5 mål om dagen. Vänta 20 min efter avslutad måltid och avgör sedan om du är mätt eller ej när impulsen att äta mer och mer och mer kommer…. När man varit spyfri en längre tid, påmin dig själv om skillnaden i kroppen. Hur bra mage och huvud mår.

2024-03-15 @ 06:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0