Tacksamhet och mindset

Saker jag är tacksam över gällande mitt jobb (utan inbördes ordning):
  1. Flextid
  2. Inga problem att ta ledigt
  3. Frihet att lägga upp arbetet som jag vill
  4. Trevliga kollegor
  5. Roliga arbetsuppgifter
Såg nåt bra citat, kanske på instagram, om att fokusera på det jag är tacksam över. På det som är bra helt enkelt, istället för det som är dåligt. Det jag har, istället för det jag inte har. Så känns livet mkt bättre. Det ska kännas som jag har allt, istället för att jag saknar en massa saker i mitt liv.
Hittade skärmdumpen:
 
Så jäkla svårt att ändra inställning. Ändra sina tankar och tankesätt. Sitt beteende. Men det går, det ska gå.
 
Överåt som en gris igår, men kräktes inte.
 
Suck. Idag är en ny dag. Funderar på en utmaning att gå och lägga mig senast kl 22 hela veckan. Jag får läsa i sängen, men ska ha lagt mig kl 22. Med undantag en dag i veckan då jag ev ska på fest. Vet inte om det är bra med utmaningar, jag måste vara tillräckligt motiverad iaf för att göra det. Men jag äter så mkt skit på kvällarna som jag skulle slippa då ^^. Inte för att det är lösningen på överätningen, men det kanske kan vara ett hjälpmedel, underlätta? Precis som det underlättar att inte ha hela huset fullt med godis och glass om man inte vill äta det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0