Mens, naglar, sallad och instagram

Jag hetsåt flera ggr förra veckan och överåt i början av den här veckan. Sen fick jag mens den här veckan och helt plötsligt kände jag mig inte så fruktansvärt irriterad på allt och alla längre och inte lika hungrig och sugen och "aldrig nöjd" heller...
 
Som jag reagerat på de senaste månaderna, så har jag nog egentligen ganska tydliga PMS-symptom. Kanske när jag inte hetsäter i princip konstant, och döljer mina känslor i det?
 
Har långa, och hyfsat starka naglar nu igen. De började skiva sig och gå av (precis som förr) när jag fick tillbaka mensen, och då trodde jag det berodde på att jag fått mer östrogen igen. Men nu har jag fått långa, starka naglar igen, så kankse ändå beror på hur mkt gröna blad jag äter? Trodde ju förut att det berodde på att jag börjat äta mkt grönkål. Nu äter jag inte så mkt just grönkål, men mkt annan sallad (ruccola, babyspenat och andra små gröna blad). - Kanske har det ändå ngt med det att göra?
 
Har hittat en ny diet-människa på youtube ^^, Melissa Alexandria. Inte så bra mot ätstörningen kanske... Ska väl inte hålla på och kolla på något som har med dieter att göra. Bara se till att äta ordentligt och leva livet. Men, äter ju numera helt vegetariskt och följer flera veganer på youtube, och har nu också börjat följa flera som äter WFPB (whole food plant based) diet, vilket oftast innebär mkt kolhydater och lite fett. Mkt potatis, ris, frukt och inga oljor.
 
Jag tror att jag har ett anonymt konto på instagram. Kan man ha det? Eller går det att spåra till mig på något sätt? Ni får gärna säga till isf... ;-) Har döpt kontot till pussel_1. Jag tänkte posta bilder på vad jag äter om dagarna där. Lättare att lägga upp det där direkt från mobilen, än att hålla på och ladda upp bilderna här i bloggen. Tar ju ändå bilder på allt jag äter varje dag, så tänkte jag skulle göra någon "nytta" av bilderna. Dock får jag väl se om jag kommer lägga upp bilder när jag hetstäter. Om jag nu hetsäter någon mer gång. Det vet ingen, bara Gud då kanske ;-). Har inte hetsätit på några dagar nu iaf, men överätit utan att kräkas.
 
Det jag ätit de senaste dagarna känns som för mkt. När jag äter en stor portion som jag köpt på resturang känns det alltid som för mkt. Men det har också gjort att jag inte haft ett sånt sug/begär att äta mer på kvällen. Så jag tror det hjälper. Vägde mig idag och jag vägde 67,5 kg. Har väl legat på typ den vikten de senaste månaderna tror jag. Kan dock se lite av mina magmuskler, benmuskler och armmuskler om jag spänner dem, vilket jag tycker tyder på att jag inte bara gått upp i fettvikt det senaste året utan också musklar =). Och muskler väger mer än fett ;-).
 
Även om jag kollar på "hur jag gått ner i vikt m h a low calorie denstity"-videor, så är det ändå att bli av med ätstörningen som är nummer ett i prioritet för mig. Att gå ner i (fett-) vikt är sekundärt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0