Bli frisk från bulimi

Jag har läst ut "Matillåtet" som i princip handlar om att äta sig frisk från en ätstörning. Jag skulle säga att den går ut på att lära sig att äta regelbundet och ordentligt, så att begäret att hetstäta avtar och så småningom försvinner.
 
Jag har även läst ut "Brain Over Binge" och håller nu på med arbetsboken. Har bara börjat läsa arbetsboken än så länge, men täkte ta tag i att även skriva ner svar på frågorna i den. Nu har jag (äntligen) gått på semester, och det känns som jag har tid och ork att ta tag i det nu. Kankse är det under denna semester som jag (efter 20 år!!) äntligen kan ta tag i att bli helt frisk från den här JÄVLA ätstörningen! =)
 
Brain Over Binge-"metoden" går ut på två saker, att avfärda hetsätningsbegäret (dismiss urges) och att äta adekvat (tillräckligt?) (eat adequately).
 
Någon mer som vill bli frisk med mig i sommar? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0