Andra sätt att komma ur en ätstörning

Igår (tror jag det var) sökte jag på youtube på typ "how to overcome bulimia" och då hittade jag en hel del videor om "how I overcame binge eating". Så spännande att kolla på och lyssna på. Hur folk har tagit sig ur sina hetsätningsbeteenden och blivit helt friska / fått ett normalt förhållande till mat. Enligt dem själva iaf.
 
Så det jag ska göra nu är att beställa boken "Brain over binge". Jag ska "bara" ta tag i det också...
 
Här kommer några av de videor jag kollat på som jag tyckte gav tips och var bra:
 
 
 
 
Den sista videon är en intervju med författaren till Brain over binge. Hon som intervjuar jobbar som coach, och jag har kollat på hennes "masterclass"-video och bokat in ett gratis Skype-möte med någon av coacherna  i hennes företag på tisdag kväll. Läskigt! Extra jobbigt att det är amerikaner, men det får väl gå. Jag tror på metoden. Deras/hennes metod går ut på att följa fem principer:
  1. Eat anything you want
  2. There is nothing wrong with you
  3. Focus on practice
  4. Don't change your life
  5. Invest in a coach
Frågan jag skulle fundera på till coachningstillfället är följande: What does freedom really mean for me?
 
För övrigt så har jag inte hetsätit (än) idag. Och faktiskt inte igår heller. Jag har tänkt skriva, för att kunna gå tillbaka till vad det är jag känner och tänker både när jag hetsäter/överäter och när jag inte gör det. Men som vanligt har jag inte orkat ta tag i det. Inte orkat logga in här. Bara tänkt att jag vill och borde.
 
Idag har jag känt mig sjuk nästan. Tror jag är överarbetad och överkräkt och undersoven efter den här jobbveckan.
 
S kommer strax och vi kollar nog på ett avsnitt av Riviera (på tv4play). Sen hoppas jag att jag kan gå och lägga mig hyfsat tidigt och utan att äta mer idag. Det är planen, och som det känns nu helt OK. För jag försöker redan leva efter principerna ovan. Jag får äta vad jag vill. Och då tror jag faktiskt att jag inte behöver äta allt just nu, utan jag känner mig rätt nöjd. Kan äta igen när jag känner för det, vad jag vill ;-).
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0