Igen

Vem orkar med den här sjukdomen i längden? Idag vill jag dö. Eller kanske inte helt. Har nåt jävla satans hopp kvar som inte vill lämna mig. Jag orkar inte mer. Orkar inte att inte orka något på lördagarna. Varför tar jobbet all min energi? Varför är jag som jag är? Varför kan jag inte acceptera mig själv? Varför lägger jag skulden på andra hela tiden? Varför har jag fått den här sjukdomen? Varför tycker jag allt är så satans svårt och jobbigt?

Nästa vecka vill jag lägga mig tidigt. Jag vill börja idag. Ja, det är ju tre timmar in på söndagen redan. Jag hatar livet och jag hatar mig själv. Gud förlåt mig. Hoppas jag mår bättre när jag vaknar.

Kommentarer
Postat av: H

Nej jag orkar inte heller... det är ett skämt alltihop. Jag fattar inte hur jag ska ta mig ur det här. Går det ens? När man har följt dom här tankarna och beteendena i så många år. Känns förjävligt faktiskt. Jag har ingen mens längre, och vill ha barn. Det borde ju vara en motivation om nåt? Nej inte ens det räcker... jag äter o kräks. Städar undan och handlar. Äter o kräks, städar undan o handlar...

Svar: Hej! Ja det går att ta sig ur! Men med viljestyrka går det inte, tror jag inte i alla fall. Det spelar ingen roll hur stor motivation man har. Men det finns vägar ur ätstörningen! Det finns 12-stegs program som fungerar och det finns även andra metoder. Ska skriva om en jag hittade nu på nätet tänkte jag. Kram!
pussel

2019-09-12 @ 21:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0