Sjuk och migrän?

Inatt hade jag nog migrän. Har haft tendenser till migrän (tror jag - hur vet man att det är migrän?), både min farmor och faster hade svår migrän. Men i natt hade jag huvudvärken från hell. Inte så att jag mådde illa och spydde. Men det skar som knivar i huvudet, och det var så min faster beskrev sin migrän... 
 
Jag tror att jag har vitlöksutlöst migrän/huvudvärk =P. Om man nu kan ha det. För det senaste året så tycker jag att jag har fått "migräntendenser" just efter att jag har ätit rå vitlök. 
 
Nu har jag legat hemma med feber sen i torsdags, och ätit råa vitlöksklyftor varje dag i förhoppning att det skulle vara bra för immunförsvaret eller något ^^. Usch. Det var iaf ingen rolig natt. Jag drömde en konstig dröm (när jag väl lyckades sova...). Jag drömde att jag rymde från ett fängelse på en ö. Jag hamnade i någon kontainer på en båt och gömde mig och var nära att krossas av några tunga kedjor, och sen var jag tvungen att hålla mig fast i något rep av något slag och höll på att blåsa bort. Ja det var väldigt obehagligt iallafall, och jag kom ihåg allt väldigt tydligt kl 05 när jag vaknade.. funderade på om jag borde skriva ner drömmen direkt då, för jag tyckte att jag förstod varför jag hade drömt det jag drömt, att det liksom var ett tecken på något (nu har jag tyvärr såklart glömt vad det var..), men jag orkade inte då huvudet dunkade och jag var såå trött.
 
Jag är iallafall tacksam att jag är sjuk så jag slipper gå till jobbet på ett tag. Jag behöver vila.
 
Lyckades skicka iväg ett sms till en potentiell ny sponsor ikväll och vi har pratat i telefon i en timme. Det ser ut som att hon kan tänka sig att sponsra mig om jag inte har några förbud i maten. Och det passar mig bra tror jag. Min gamla/nuvarande sponsor har erbjudit mig att gå igenom stegen igen med henne eftersom hon har gått igenom dem med en ny sponsor själv på ett nytt sätt, men jag tror det är bättre att jag prövar en ny denna gång. Dessutom är denna nya sponsor övertygad om att ätandet bara är ett symptom på en andlig brist, och det är vad jag tror också. Åtminstone tror jag att jag kan äta vad som helst (även om vissa saker är mer triggande än andra - ju mer processat desto sämre) bara jag är i sinnesro.
 
Helt galet att jag blev sjuk fysiskt "äntligen". Detta är något jag bett om i flera år. Att få bli sjuk "på riktigt". Även om jag känt mig sjuk p g a "utbrändhet" så har jag inte kunnat stanna hemma från jobbet p g a det, men när jag har feber, då kan jag stanna hemma. Jag hoppas att jag har feber i några dagar till ^^, men nu verkar jag vara på bättringsvägen då jag har orkat sitta uppe vid datorn ikväll för första gången sen i onsdags. Kände mig svullen i huvudet tisdag eftermiddag, och i onsdags kände jag mig som att jag höll på att bli sjuk, och i torsdags hade jag 37,5 tror jag. I fredags 38,2, Igår 37,7 och idag 37,6. Men idag har jag inte alls haft lika ont i kroppen som tidigare dagar. Knappt alls faktiskt. Bara lite huvudvärk och ont i näsan.
 
Idag har jag frångått min plan för april. Ja det gjorde jag redan när jag blev sjuk, jag har inte sprungit tio min om dagen förstås, men idag har jag ätit processad mat (färdig risblandning), halloumi och två bitar 90%-ig choklad ^^. Jag orkar inte med några förbud eller matplaner. Det har aldrig funkat tidigare. Men mål och planer på meditation och motion tänker jag fortsätta med.
Trackback
RSS 2.0