Insikter och tacksamhet

Idag har jag fastat igen. Såååå förbannat jäkla skönt! Inte hela dagen, men skippade frukost och lunch och åt "lunchen" kl 16. Sen åt jag en andra måltid nu kl 21.
 
Igår var en förbannat jobbig dag. Mådde skit redan från morgonen. Åt gröt som vanligt på morgonen, hade mattankar konstant och ville bara äta hela dagen. Var så fruktansvärt trött och orkeslös på eftermiddagen och kvällen så jag stod inte ut. Pratade med min sponsor och fick så mycket insikter. 
 
Tankarna skenar iväg. Jag tar verkligen inte en dag i taget. Är inte mindful, lever i nuet. Men jag kände känslan igår. Jag reflekterade över hur jag tänkte och kände. Jag tror att den dagliga meditationen börjar ge resultat!
 
Det känns dubbelt att köra på periodisk fasta. Det är underbart att få vara pigg hela dagen, men samtidigt är det en stress i kroppen. När jag äter frukost känner jag ett lugn. Och eftersom jag är kroniskt stressad så tror jag det egentligen är bäst att äta frukost och inte fasta... men samtidigt klarar jag inte riktigt av att inte fasta nu ätstörningsmässigt. Vad är viktigast just nu? Jag tror faktiskt att jag måste prioritera att inte låta ätstörningen ta över, eftersom den i längden gör att jag kommer att ta livet av mig. Så vill jag försöka må bra och känna lycka och meningsfullhet, så behöver jag nog göra allt jag kan för att bli av med ätstörningen och leva i tillfrisknande.
 
Var iaf på 12-stegs möte idag. Att träffa vännerna där är fantastiskt. Vi sitter i samma båt. Vi kämpar alla med samma problem. Jag är inte ensam.
 
3 bra:
  • Skrev förlåt till S för att jag skyllt mitt eländiga liv på honom igår.
  • Cyklade till S efter jobbet och kramade honom och pratade.
  • Skickade iväg ett sms angående ett kontonummer som inte funkar.
3 tacksam:
  • För att S finns i mitt liv och är min vän
  • För att solen har strålat så starkt och varmt idag (såååååå underbart härligt väder idag)
  • För att jag har valet att göra precis vad jag vill med mitt liv
  • För att jag kan välja lycka
Behöver hjälp med:
  • Att komma ur min isolering

Kommentarer
Postat av: Zebran

Hej!
Går jag fråga.. Vad är det för 12-steg?
Min erfarenhet är 12-steg för alkohol och drogmissbruk.
Men är detta något med äs eller?

Kram

Svar: Hej! Ja, det är för matproblematik. Sök på nätet så hittar du nog. Det finns 12-stegs program för många olika beroendesjukdomar. Kram!
pussel

2019-08-26 @ 19:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0