Guds vilja och överätning och OMAD!

Alltså allvarligt talat. Jag blir galen på mig själv! Jag behöver skriva av mig, ändå bloggar jag inte!? Suck. Jag äter istället. Överäter och är bitter och fruktansvärt irriterad på min chef och andra på jobbet. Alla som gör fel. Som inte gör sitt jobb. Etc etc. Hmm, och hur mkt är det Guds vilja måntro? Låter riktigt ödmjukt i mina öron.. Eller inte. Suck.
 
Jag, jag, jag, jag, jag, jag. Just det, det var inte min vilja nej, det var Guds vilja jag skulle följa ^^. Vad kan jag göra för att hjälpa min chef? Och mina knasiga kollegor som har svårt att göra sitt jobb (på mitt sätt, enligt min vilja)? Kanske dags att skriva av mig. Ringa ut och lätta mitt hjärta. Lämna över mitt liv i Guds händer. Då slipper jag ju stressa runt som en tok och till följd av det må skit och inte ha någon mens. Men vad svååårt det är! Livet är inte lätt. Särskilt inte när man är egoistisk. Jag vill ha det på mitt sätt, som jag tycker är rätt, det är ju bäst!?
 
Fast jag är inte Gud. Ingen människa är Gud. Alla försöker sitt bästa, utifrån sina förutsättningar just nu, just då. T o m mördare och terrorister. De gör det som de tror är bäst just då. Jag gjorde det jag kunde just då, när jag dödshotade folk och skrek och gormade och slogs och ville ta livet av mig. Vad skulle jag ha gjort? Skrattat och kramats? När känslorna slet mig sönder och samman inuti? Så hård kan jag inte vara mot mig själv, och inte mot andra heller. Nu behöver jag dock inte hamna i det läget igen, därför att nu har jag ny kunskap. Kunskap om Gud, ett program som hjälper mig att hantera livet, mina känslor och därmed mina handlingar,
 
OK, nog om detta. Sedan den tionde oktober har jag börjat med periodisk fasta igen. Den tionde oktober grät jag på jobbet. Först på förmiddagen på toaletten och sen på lunchen inför min kollega. Min underbara, superbra, kollega <3. Hon sa att jag skulle sjukskriva mig resten av veckan, och det gjorde jag (två dagar ^^). Väldigt tufft för mig, men jag gjorde det. Jag kunde ju inte jobba.
 
Iaf, den dagen åt jag ingen lunch. Frukost har jag inte ätit på ganska länge nu. Sen dess har jag varken ätit frukost eller lunch, förutom i lördags då jag åt första målet ganska tidigt på dagen. Annars har jag youtubat OMAD (one meal a day) och inspirerats. Har väl haft några timmars ätfönster de flesta dagar, men är inspirerad att äta under kortare tid och sluta överäta som jag fortfarande gör =/. Idag tex var jag rätt nöjd efter bara en stor sallad. Men jag beslöt mig för att äta två (hmm vad heter det?) faijitas(?) också. Och sedan en skål med rostade kikärtor och bönor. Och sen dadlar med jordnötssmör och choklad. Alltså nu är jag övermätt men ändå lite sugen på att äta mer =/. Skulle alltså stannat efter den "riktiga" maten och inte fortsatt med snacks. Snacks gör mig bara mer sugen, trots att jag är mätt. Mestadels dumt alltså.
 
Jaja, imorgon är en annan dag. Då blir det kanske dans! Nu bara vill jag isäng! Jag som skulle lägga mig tidigt idag. Lagt mig efter tolv två dagar i rad och behöver vara på jobbet tidigt imorn. Aja, nu har jag ju äntligen bloggat iaf. Får vara glad för det. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0