Vego

Alltså jag har såå mkt att blogga om! Ändå kommer jag mig inte för att göra det. Har suttit ensam hemma hela helgen. Tänkte åka till mamma, men blev aldrig av. Först tänkte jag åka lör fm, sen sen lör em, sen lör kväll, sen blev det för sent, sen började jag fundera på att åka över söndagen bara... Suck. Mest suttit framför youtube och kollat veganvideos. Tyckt lite synd om mig själv för att jag har problem att komma iväg, problem att ta tag i saker? Har iaf varit väldigt självcentrerad, tänkt på mig själv och mitt trista(?) liv. Känt mig deppig och orkeslös. Inte orkat ta mig ut på varken promenad eller joggintur. Inte messat någon och frågat om de vill ses.
 
Så tydligt att det jag behöver är att vända mig utåt. Att inte falla för enkelheten att tycka synd om mig själv, tillåta mig sitta hemma och bara tänka på mig själv. Men vad svårt det är att göra något när det är så otroligt motigt! När energin och lusten inte finns där. Blä.
 
Jag är iaf tacksam att jag hittat dessa veganer som testar min moral(?). Jag är tacksam för de insikter jag får. Tacksam för att jag har ett bra jobb, bra lön, råd att köpa vilken mat jag vill. Tacksam över internet (även om det gör mig beroende ^^).
 
Jag tog en andra homeopatmedicin i onsdags. Eventuellt blev jag svullen och gasig i magen och även lite sämre avföring (lösare och behövde gå på toa flera ggr), men annars inte så mkt tydliga symptom. Åt också vegansk mat just då, ris och grönsaker stekta med mkt gul lök och vitlök. Så svårt att veta vad som beror på vad!
 
Idag har jag hoppat på en vego-utmaning i 22 dagar! På FB-sidan så verkar det inte börja förrän den sjätte juli, så jag kommer fuska nu de första dagarna med ett bröd som förmodligen innehåller mjölk och/eller ägg.
 
http://bit.ly/22veganed
 
Just det, pratade med min sponsor om att jag inte vill ha "max tre frukter vid samma tillfälle" i min matplan längre. Jag har redan överskridit det utan att tänka på att föhandla med min sponsor om det =/. Hoppade även på vego-utmaningen utan att prata med sponsorn först. Tänkte inte alls på det, har i hjärnan redan kommit ganska långt med att börja äta mer vegetariskt. Iaf så tyckte min sponsor att jag ska skriva ner varje dag hur det känns att äta helt vegatariskt nu. Om jag känner mig hungrig mellan måltiderna, om jag börjar känna för att småäta tex. Har ju redan väldigt röriga måltider och småäter väldigt mkt eg, när jag är ensam hemma. På jobbet är det lättare med att hålla måltider och även med andra eller hos mamma. Är dock inte särskilt rädd för utmaningen ätstörningsmässigt. Isf är jag mer rädd att jag får för lite energi(?) och blir deppig och orkeslös (mer än vanligt). Men vi får väl se =). Tycker det ska bli kul iaf, och hoppas jag orkar/hinner med att hänga lite i FB-gruppen och pröva ny recept och så =).
 
Hög tid att komma isäng. Har sagt till S att jag ska lägga mig före halv elva idag. Så nu måste jag logga ut.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0