Dadelbollsbars

Varför inte skriva receptet här istället för i mitt kollegieblock?

1/2 dl valnötter

1/2 dl paranötter

1/2 dl mandlar

1/2 dl havregryn

2 msk skalade hampafrön

1 krm vaniljpulver

2 msk kakao

1/2 tsk spirulinapulver

6 st färska dadlar

ca 1 msk kokosolja

1 liten riven morot

ca 2 cm riven ingefära

1 msk kokosvatten (råkade ha kokosvatten från en kokosnöt jag precis delat, annars skulle jag haft en msk starkt kaffe istället)

Under och över smeten i formen: kokosflingor

Lakritspulver ovanpå

Har ställt formen i kylen nu och tänkte dela upp härligheten i bitar imorgon bitti

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Skinnyone

Åh vad gott det ser ut! :)

Såg att du i ett tidigare inlägg nämde någonting om en matplan för OA, jag kollade det på deras hemsida men stod knappt någonting om någon matplan kan du förklara vad det är för något? :)

Svar: Hej! Kommer inte riktigt ihåg vad jag har skrivit om det.. Men en matplan/ätplan är ett av hjälpmedlen i OA:s tolvstegsprogram för att hålla sig abstinent. Dock är det inget som finns färdigt, utan man får bestämma helt själv hur den ska se ut om man behöver en sådan. Är man helt ärlig med sig själv (vilket man får hjälp av genom stegarbetet) så tror jag att man kan känna hur man behöver äta för att ha sinnesro och vara abstinent (klara av att äta utan jobbiga mattankar/ångest/oro). Visst kan man också ta hjälp av andra och fråga hur dom har gjort, eller ta hjälp av någon professionell som kan hjälpa till att skapa en passande matplan. Kram!
pussel

2017-04-20 @ 07:54:46
URL: http://skinnyone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0