Äta, handla, äta, spy

Orkade inte att inte äta i många minuter. Har ätit massa mandlar, pumpafrön och torkade fikon. Nu blir det strax några affärer och det jag planerat/tänkt sen länge: Risgrynsgröt, blåbärssylt, massa choklad och kanske nåt bröd.
Det är väl äta eller dö som gäller. För stå ut, det orkar jag inte. Inte ensam.
 
jag har så mkt jag skulle kunna göra istället. Så mkt jag borde göra. Städa, träna, gå ut och springa. Kunde gått på stan, köpt en innerkruka jag behöver till en kruka jag köpt. Lagt in bilder från mobil och kamera i datorn. Etc.
 
Men orka välja rätt. Orka göra något annat än äta. Jag hatar livet. Jag avskyr mitt liv. Jag vill spotta mig själv i ansiktet och hänga mig.
 
Bara jag inte glömmer att köpa något nu... Då kommer det kännas "fel" och allt blir bara ännu värre.
Måtte det jag vill köpa inte vara slut!!

Kommentarer
Postat av: Alice

Hej, ville bara säga att du inte är ensam och det är inte försent. Det finns hjälp att få, men du måste våga ta steget själv. Låt inte dina ätstörningar ta över ditt liv mer, kämpa för allt annat som världen erbjuder! Kämpa för livet! Det finns ingenting utom dig själv som hindrar dig. Kom igen, du vet att du kan! Det finns andra människor som kan hjälpa och stötta dig när din mamma och dina vänner inte gör det. Men du måste sträcka ut din hand för att någon ska kunna ta den!

Svar: Så sant. Tack för din kommentar!
pussel

2014-04-15 @ 13:19:29
Postat av: Alice

Hej, ville bara säga att du inte är ensam och det är inte försent. Det finns hjälp att få, men du måste våga ta steget själv. Låt inte dina ätstörningar ta över ditt liv mer, kämpa för allt annat som världen erbjuder! Kämpa för livet! Det finns ingenting utom dig själv som hindrar dig. Kom igen, du vet att du kan! Det finns andra människor som kan hjälpa och stötta dig när din mamma och dina vänner inte gör det. Men du måste sträcka ut din hand för att någon ska kunna ta den!

2014-04-15 @ 13:19:29
Postat av: Hanna

Hej,

Jag har läst din blogg i flera år, har liknande problem med mat
även om de inte är lika illa nu som tidigare.

Om du vill, så får du gärna maila mig, jag lyssnar om du vill ha nån att skriva lite till. Kanske kan jag komma med nåt litet råd eller peppande ord i varje fall.

/Hanna

2014-04-16 @ 23:13:49
Postat av: Anonym

Hej! Jag har en fråga till dig. Jag har haft bulimi nu i kanske två år men har haft mina perioder men ibland när jag har hetsätit jätte mycket får jag inte upp det när jag ska spy.. Har det med mig att göra eller är det kroppen som säger till och händer det dig oxå ibland?

2014-04-27 @ 11:14:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0