Diarré och träning

Herregud vad dålig i magen jag var i fredags! =S Urk.
Fattar inte hur tarmarna bara kan slås ut sådär. El jo, det fattar jag väl att de KAN, men p g a ingenting!? Eller inget vidare konstigt iaf..
 
Köpte en sallad från salladsbarn på Ica, rätt mkt rödlök och kikärter. Kanske var för mkt fibrer sådär på en gång? Men dagarna innan hade jag svullat (el ja, iaf ätit för mkt) hasselnötter och rätt mkt frukt (apelsin och clementiner). Det är ju också fiberrikt?
 
Hm, det kanske är som allergiska reaktioner? Att man kan tåla allergener (el vad det nu heter) upp till en viss nivå, men sen rinner bägaren liksom över och kroppen reagerar med en allergisk reaktion. Och då måste det inte vara att man är superallergisk just mot det sista man åt/utsattes för, utan man kan ha varit lite allergisk mot flera saker men tillslut orkar inte kroppen med längre.
 
Kanske kan vara så med tarmsystemet också? Att jag ätit mkt fibrer (eller saker min mage inte tål i för stora mängder) i några dagar och sen när jag åt den där sallade så slogs liksom tarmarna ut..
 
Jaja, är inte bra i magen än kan jag ju säga. Men har kunnat "leva normalt" iaf, bara det att jag har diarré när jag väl går på toa.
 
Jaha, nog om det. Vägde 62,9 kg idag, trots att jag åt en massa i natt när jag kom hem från dansworkshops =P. Det är ju positivt. Har legat på 63,7 i en evighet typ, så 62,9 är kalas ;-).
 
Idag ska jag försöka våga mig på bodypump på ett träningsställe jag aldrig varit på. Läskigt. Inte fick jag med mig min kollega heller =S. SKA försöka ta mig iväg ensam ändå. Jag VILL verkligen testa bodypump igen, var ju tusen år sen jag tränade ordentligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0