Dålig bloggare ^^

Har ju svårt att ta tag i saker, även bloggning ^^.
Det blir inte av.
 
Har så mkt att skriva egentligen! Hade massor att skriva för ca tre veckor sen. Då åt jag middag hos en kille från jobbet, sen var vi på samma fest. Jag blev jättefull, hade jättekul och mådde jättedåligt ^^. Sen sov han tydligen över (jag vaknade tidigt på morgonen hemma och insåg att han hade sovit över hos mig!) och vi hade sex.
 
Sen drog han bara. När han kommit. När jag vaknade nästa gång hade han dragit. Skum typ.
 
Han försökte pussa på mig utanför jobbet veckan efter. Väntade över en timme på mig på morgonen en lördag när jag skulle ta tåget till en annan stad för att träffa mamma där! Han hoppade på tåget han också!
 
Sen bara slutade han höra av sig i princip. Vi sa väl "hej" om vi möttes på jobbet, men inte mer. Jag förstår inte. Jag förstår mig inte på folk.
-------------------------------------------------
Jaja, jag har börjat dansa en massa och det gör mig glad! Jag har sovit alldeles för lite som vanligt. Jobbat för mkt och inte hunnit med att diska och städa osv. Men jag har ändå känt mig hyfsat glad. Jag orkar med trots att jag inte borde. Det kan jag tacka dansen för!
 
På måndagar går jag nybörjarkurs i Tango. På tisdagar har jag börjat nybörjarkurs i Bachata. På onsdagar går jag fortsättningskurs i Salsa. På torsdagar är det Tangoträning och på söndagar är det Samba ;-). Sambaträningen har jag bara prövat på en gång, men jag ska gå fler gånger! Varannan söndag är det dessutom bugg till modernt dansband. S och jag ska iväg och dansa bugg imorgon har vi tänkt! =) Det är så otroligt kul att dansa! Alla borde pröva! ;-) Alla danser passar säkert inte alla, men de allra flesta kan nog hitta nån dans som passar.. Jag gillar nog mest salsa och bachata tror jag. Passar mina svängiga höfter 8-).
--------------------------------------------------
Maten har faktiskt gått hyfsat. Senast jag hetsåt var nog förra fredagen. Senast jag åt mkt onyttigt var i söndags. Då åt jag en skål choklad. Kändes inte bra efteråt, men spydde inte iaf.
Senast jag åt något onyttigt var igår. Då åt jag lite fredagsfika på jobbet. Blev dålig i magen efter det.
 
Har haft en mage som mått jättedåligt den här veckan =S. Har ätit ett par äpplen varje kväll (för att jag köpte en påse äpplen förra helgen dum som jag är), en kväll åt jag några satsumas istället för att se om magen skulle gilla det bättre, men icke. Har haft sjukt ont i magen på dagarna, särskilt på mornarna, och en SVULLEN mage. USCH. =( Det är som att jag är allergisk mot frukt. Dock hade jag inte ont i magen igår trots att jag åt några äpplen på torsdagskvällen. Förstår ingenting. Hade magen vant sig då, fjärde dagen?? Blöh.
 
Har tagit kokosfett i te varje morgon i ett par veckor och det verkar hjälpa tarmarna iaf, så att jag inte blir förstoppad i flera dagar som jag varit tidigare (ofta mån-tors). Men men, magkrångel beror nog på många faktorer tillsammans, så det är svårt att fixa med enbart förändrade matvanor antar jag. Tex stressad är jag mest hela tiden, åtminstone på vardagarna p g a jobbet och att jag ska iväg på något varje kväll och aldrig hinner koppla av hemma. Jag orkar eg inte med det, men samtidigt mår jag ju så bra av dansen, så vill absolut inte skippa den heller.
-------------------------------------------------
Jag och S har varit jätteduktiga på att hålla igång löningen!! =D
Två eller tre ggr i veckan har vi tagit oss ut och joggat 2,5 km på ca 16 min.
Har aldrig hänt förut i mitt liv att jag orkat hålla i med löpning, men nu jävlar ;-). Har märkt STOR skillnad på min kondition. Visst, det är bara 2,5 km, men för mig som inte sprungit alls tidigare är det jättebra!! Ibörjan, typ i somras, blev jag heeelt slut av den där halvkilometern och ibland orkade jag inte springa hela varvet. De senaste gångerna har jag orkat hela rundan och t o m kunnat tänka mig att fortsätta lite!!! =O
Dock fick jag ont i en vrist och i foten i somras så jag gick över till att jogga i mina gympadojor en period. I lördags prövade jag att jogga i mina "barfotaskor" (aquasocks) och då blev det automatiskt mycket större belastning på framfoten och vaderna. Fick sjuk träningsvärk i vaderna. Fick ont i vaderna ganska snabbt när vi var ute och joggade i tisdags, och igår var vi också ute och joggade och då fick jag ännu snabbare ont i vaderna. Tror att det var för att jag prövade att springa med höga knälyft. Känns mkt bättre att göra det (såg "Born to run"-författaren hos Skavlan och han visade ju att man skulle öva så ^^). Det går helt plötsligt mkt fortare utan mer ansträngning känns det som! Men som sagt, tyvärr säger mina vader ifrån så jag måste nog träna upp dem lite innan jag pressar på mer =P. Kanske vågar pröva 5 km snart, bara vaderna får vänja sig först! =)
 
Hm, låter ganska positivt va? Det här inlägget? ;-) Ovanligt hehe ^^. Träning och dans borde skrivas ut på recept ist för jävla skitmediciner som man bara får biverkningar av! Träning och dans hjälper tusen gånger mer än alla mediciner jag prövat!!!! (Både mot depression och bulimi).

Kommentarer
Postat av: Lisbet

Men hallå där – surfade runt med kaffekoppen i min hand och fastnade på din sida. Vad härligt att läsa om dina tankar och funderingar.

Jag tror att fler skulle behöva läsa din blogg.

Vill du ha lite mer pepp så har jag Gratis HälsoBlad med massor med inspiration och motivation för att leva roligare. Du får tips och pepp en gång i veckan i 8 veckor.
Till årsskiftet planerar jag att nå ut med en gratis-app också.
Ta vara på dig.

Svar: Ska kolla in din sida =)
pussel

2012-11-05 @ 08:34:29
URL: http://halsozam.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0