Bulimi, magen och T

Kände mig duktig igår i affären. Jag gick iaf och köpte godis sen, men inte alls mkt. Var 'tvungen' att gå till två affärer för att få det jag ville ha. I den sista kunde man köpa fem såna där minivarianter av choklad (tex. center, schweizernöt, japp m.m.), jag stod och fingrade på dom, men kände att jag inte var sugen och visste ju att det skulle bli hets om jag köpte mer än det jag redan köpt i lösvikt, så jag avstod.
Idag känns det jobbigt. Jag måste nog börja med Concertan igen =/. Voxran är också aptitdämpande och jag hoppades att det skulle räcka med den för att hålla hetsen borta. Jag känner mig omättlig ikväll. Har ätit två fläskkottletter stekta i smör, morötter, en bit halloumi och en hel avocado till middag. Efter det kände jag det där jävliga suget ändå! Så nu har jag ätit crème fraiche och lite turkisk yoghurt med nötter och russin =/. Har alltså ätit sjukt mkt ikväll och ändå vill jag ha mer. Är eg proppmätt, men det är hetssug jag har. Vad jag än tänker på så känner jag att jag eg inte vill ha det för att jag är mätt, men jag vill hetsäta det till jag är proppfull och inte kan stå rakt och spy mig skönt 'tom' sen. Suck.
Jag ska inte det. Jag ska hämta tvätten och gå och lägga mig tidigt. Imorn blir en lång dag liksom varje tisdag. Måste dessutom tvätta håret imorn så då tar morgonrutinen typ två timmar(!) =/.
Fast jag vill hetsäta =(. Jag önskar att jag var ledig imorn. Jag önskar att jag var ledig hela veckan. Varför var jag tvungen att komma tillbaka till det här? Jag vill inte! Jag vill inte börja med Concertan igen. Jag får hög puls, kalla händer och ont i huvudet. Känns inte alls bra. Obehagligt. Men jag måste väl? Det sjuka är att när jag känner det här hetssuget så vill jag inte ta bort det. Suget gör ju att jag vill hetsäta. Men logiskt sett så vet jag ju att jag inte mår bra av det. Jag mår MKT bättre utan den skiten. Man kan inte leva med bulimi, inte i längden.
Något positivt är att jag varit väldigt bra i magen den senaste veckan! Jag har bytt ut min(a) i princip dagliga morot/morötter mot en skiva surdegs-fullkorns-rågbröd ^^ (ekologiskt också såklart). Tyvärr vet jag inte vad som är hönan och vad som är ägget (säger man så?^^), men klart är att jag har haft helt bra avföring nästan alla dagar sen Idre. I Idre åt jag ju en massa onyttigt, ändå blev magen bättre. Det var i Idre jag slutade med morötterna också. Nu fattar jag verkligen att det är så här det ska vara (har ju funderat förut hur andra har det, det är ju tyvärr inget man pratar om)! Förut var ju avföringen mer som gegga och jag var tvungen att använda en halv rulle toapapper och spola flera ggr för att inte få stopp i toaletten. Nu skulle jag inte ens behöva torka mig(!) om jag inte kissade och hade flytningar samtidigt.. Det måste jag ju torka bort ^^. Är nästan lite väl hård i magen, men det känns helt OK.
Kanske inte ska ropa 'hej' än dock... Har ju bara varit så här i ca en vecka. Dessutom har jag mer gaser ist. Men jag kan ta mkt om jag bara får ha så bra avföring som jag haft de senaste dagarna..^^ Tycker faktiskt att mitt magonda har minskat också. Har nog inte haft ont i magen varje dag och när jag haft det har det inte varit lika ont och lika länge.
Jag har ätit några morötter nu, men finrivna. Det är väl bara att pröva sig fram... Bara jag inte faller tillbaka i hetsätning nu =(. Det orkar jag inte med.
Messade med T idag också. Bara ett par sms, men ändå. För mkt =/. Det känns faktiskt bra att jag har lyckats att tänka mindre på honom den senaste veckan och skickar mkt färre sms. Vi skrev om att ses i helgen. Att jag skulle komma och kolla på hans nya lgh, han flyttade i helgen. Jag vet att jag inte borde. Jag borde verkligen, verkligen, inte. Jag borde försöka hitta på något med kompisar här. Usch. =(
Kände mig duktig igår i affären. Jag gick iaf och köpte godis sen, men inte alls mkt. Var 'tvungen' att gå till två affärer för att få det jag ville ha. I den sista kunde man köpa fem såna där minivarianter av choklad (tex. center, schweizernöt, japp m.m.), jag stod och fingrade på dom, men kände att jag inte var sugen och visste ju att det skulle bli hets om jag köpte mer än det jag redan köpt i lösvikt, så jag avstod.
Idag känns det jobbigt. Jag måste nog börja med Concertan igen =/. Voxran är också aptitdämpande och jag hoppades att det skulle räcka med den för att hålla hetsen borta. Jag känner mig omättlig ikväll. Har ätit två fläskkottletter stekta i smör, morötter, en bit halloumi och en hel avocado till middag. Efter det kände jag det där jävliga suget ändå! Så nu har jag ätit crème fraiche och lite turkisk yoghurt med nötter och russin =/. Har alltså ätit sjukt mkt ikväll och ändå vill jag ha mer. Är eg proppmätt, men det är hetssug jag har. Vad jag än tänker på så känner jag att jag eg inte vill ha det för att jag är mätt, men jag vill hetsäta det till jag är proppfull och inte kan stå rakt och spy mig skönt 'tom' sen. Suck.
Jag ska inte det. Jag ska hämta tvätten och gå och lägga mig tidigt. Imorn blir en lång dag liksom varje tisdag. Måste dessutom tvätta håret imorn så då tar morgonrutinen typ två timmar(!) =/.
Fast jag vill hetsäta =(. Jag önskar att jag var ledig imorn. Jag önskar att jag var ledig hela veckan. Varför var jag tvungen att komma tillbaka till det här? Jag vill inte! Jag vill inte börja med Concertan igen. Jag får hög puls, kalla händer och ont i huvudet. Känns inte alls bra. Obehagligt. Men jag måste väl? Det sjuka är att när jag känner det här hetssuget så vill jag inte ta bort det. Suget gör ju att jag vill hetsäta. Men logiskt sett så vet jag ju att jag inte mår bra av det. Jag mår MKT bättre utan den skiten. Man kan inte leva med bulimi, inte i längden.
Något positivt är att jag varit väldigt bra i magen den senaste veckan! Jag har bytt ut min(a) i princip dagliga morot/morötter mot en skiva surdegs-fullkorns-rågbröd ^^ (ekologiskt också såklart). Tyvärr vet jag inte vad som är hönan och vad som är ägget (säger man så?^^), men klart är att jag har haft helt bra avföring nästan alla dagar sen Idre. I Idre åt jag ju en massa onyttigt, ändå blev magen bättre. Det var i Idre jag slutade med morötterna också. Nu fattar jag verkligen att det är så här det ska vara (har ju funderat förut hur andra har det, det är ju tyvärr inget man pratar om)! Förut var ju avföringen mer som gegga och jag var tvungen att använda en halv rulle toapapper och spola flera ggr för att inte få stopp i toaletten. Nu skulle jag inte ens behöva torka mig(!) om jag inte kissade och hade flytningar samtidigt.. Det måste jag ju torka bort ^^. Är nästan lite väl hård i magen, men det känns helt OK.
Kanske inte ska ropa 'hej' än dock... Har ju bara varit så här i ca en vecka. Dessutom har jag mer gaser ist. Men jag kan ta mkt om jag bara får ha så bra avföring som jag haft de senaste dagarna..^^ Tycker faktiskt att mitt magonda har minskat också. Har nog inte haft ont i magen varje dag och när jag haft det har det inte varit lika ont och lika länge.
Jag har ätit några morötter nu, men finrivna. Det är väl bara att pröva sig fram... Bara jag inte faller tillbaka i hetsätning nu =(. Det orkar jag inte med.
Messade med T idag också. Bara ett par sms, men ändå. För mkt =/. Det känns faktiskt bra att jag har lyckats att tänka mindre på honom den senaste veckan och skickar mkt färre sms. Vi skrev om att ses i helgen. Att jag skulle komma och kolla på hans nya lgh, han flyttade i helgen. Jag vet att jag inte borde. Jag borde verkligen, verkligen, inte. Jag borde försöka hitta på något med kompisar här. Usch. =(
EDIT: Vad fan är problemet med blogg.se, nu vägrar inlägget sparas med en tom rad mellan alla stycken!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0