Ont i magen. Hemsk vecka =(.

Usch, vad jag inte mår bra. Tänkte att jag skulle äta upp brödet jag köpt, men inte hetsäta de tre sista dagarna i juni. Jag har gjort typ smörgåstårta. Jättegod, men alldeles för mkt. Har proppat i mig, frukost, lunch, middag och kväll. I tre dagar. Ja, jag har gått upp i vikt.
 
Jag mår inte bra. Inte alls. Jag skulle ha velat blogga istället. Och INTE ÄTIT. Jag lovade arbetsterapeuten i tisdags att jag skulle ut och jogga i 20 min idag och sen maila henne. Men hur fan ska man orka ta sig ut och jogga när man måste äta upp det sista brödet och dessutom har jätteont i magen? =(

Det är nåt fel på min mage. Den måste vara sjuk på nåt sätt, men jag orkar inte boka tid på vårdcentralen. Orkar bara inte. Dom kommer ändå inte hitta felet. Den är (naturligtvis) stor som en ballong nu och öm. Gör ont när jag kissar och även nr2. Varför?? Ont i sidorna, mot ryggen. Mamma säger att det är njurarna och äggstockarna som sitter där. Haha, borde jag veta själv kanske... men det var ju ett tag sen öhh högstadiet(?) jag läste sånt där...

Jaja, inte kul iaf =(. Imorn orkar jag inte mer. Inte hetsäta och inte äta något jävla bröd mer! Jag vill tillbaka till LCHF även om jag blir förstoppad! Jag mår iaf sämre nu! Jag kan äta hur mkt bröd som helst, det finns inget stopp! Och inte spyr jag heller.. Inte nu när det inte är hets, bara överätning. Helvete. Fast idag borde jag vekligen spy. Men nu har jag väl smält allt redan. Har ju suttit och surfat och mailat och grejat och ätit under så många timmar. Usch.
Har en massa frukt kvar hemma, fast den börjar mögla nu hah. Då kan jag inte äta lika mkt iaf ^^.
Usch usch usch, vilken jävla skitvecka. Jag som vill vara smal på sommaren! Varje dag är en plåga. Varje morgon när jag inser att jag inte kan ha några kläder. Inget som smiter åt magen så folk ser hur stor den är. Det är uteslutet. Men jag har nästan bara tajta linnen och topar (köper ju jämt för små kläder för att jag tror att jag är smlare nästa vecka ^^, idiot).

Upptäckte att jag blir jävligt påverkad av reklam. Kollar typ aldrig på TV längre, men jag kollade ett avsnitt av en serie på svt-play härom kvällen och då var det nån reklam från Cubus tror jag det var. Några smala tjejer på en strand... Genast insåg jag hur jävla fet jag är och hur mkt jag vill bli så smal som dom var...

Det är ju hemskt med reklam eg. Det borde förbjudas.
Fy fan för allting. Fy fan för livet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det kan vara gallsten om du äter mycket fet mat som du inte är van vid.Värt att kolla upp. Ta hand om dig! Kram

2011-07-01 @ 09:19:52
Postat av: i.

kolla upp innan det blir värre,gallsten o njursten o sånt gör helvetiskt ont säjer doktorerna.



när man äter lowcarb,får man bara äta kolhydrater från grönsaker då eller hur funkar det?

får man äta fiberpiller typ allévofiber+?

omman får det och dricker jättemycket,så kanske din mage blir snällare mot dej?

vet inte nåt om lchf mer än att jag aldrig skulle våga,är rädd att ens tänka ordet fett.

kram från feta i.

2011-07-02 @ 22:06:07
Postat av: f

Håller fullständigt med dig! Man borde få se mer olika kroppsformer i reklam. Alla kroppar är fina så länge dom är naturliga.<3 Men undernärda kroppar är ju typ det enda som visas så det påverkar ju... Vi måste försöka att vara starka o acceptera oss själva. Älska oss själva. Vi är alla lika fina o värda. Det viktigaste är att man mår bra. O det tror jag inte att de undernärda modellerna på tv gör...

Du är jätteduktig o stark! Klandra inte dig själv! Ätstörningar är då sannerligen inte lätt att handskas med. Jag vet inte vad jag har för en lustig form av ätstörning. Jag hetsäter varje dag o tränar skiten ur mig... Intalar mig saker hela tiden... Aja. Kram på dig gumman! <3

2011-07-03 @ 22:20:24
Postat av: carina nimmersjö

Kämpa på.



kolla min hemsida, blogg. Ätstörningar handlar inte om symtomen i sig.



hör gärna av dig, mvh carina

2011-07-05 @ 07:24:47
URL: http://www.ceemenow.se/blog/
Postat av: Mimmi

Sv: Haha, ja... Det kanske är så. Jag tycker själv att jag ser ut att ha bulimi, men det kanske är för att jag är så medveten om mitt tillstånd. Det kanske är väldigt många. Skulle vilja att alla i min närhet som möjligtvis har bulimi skulle komma till mig så jag fick krama dom ^^... Haha. Och säga att de inte är ensamna. För man känner sig som ett ufo, liksom, vem fan klarar inte av att äta normalt??? Typ, det mest naturliga som finns. Det kan allt gå fel.



Haha, log vid det där "köper för små kläder"... Det gör jag med. "Dessa jeans kan jag ju ha om några veckor! Dom kommer sitta skitbra!".. Yeh right, får alltid slänga dedär små kläderna alltså. Skitonödigt.



KRAM!

2011-07-06 @ 23:23:03
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Bulimi, självskadebeteende m.m

Fy känner igen mkt av de tankar du skriver. En fråga, har du fått diagnosen bulimi eller vet du bara om att du har det? Så är det med mej. Jag har inte sökt nån hjälp så alltså har jag inte fått nån diagnos men fan vad jobbigt det är att ha ätstörningar :/

2011-07-07 @ 17:35:46
URL: http://orkarinteleva.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej, jag hamnade här av en ren slump. Men jag känner igen mig så mycket i det du skriver från hur mitt liv såg ut förut. Allt kretsade kring mat, vad jag åt och INTE åt. Nu är det snart fem år sedan jag gick min behandling på Huddinge i Stockholm. http://www.mando.se



Jag kan rekommendera den varmt till dig om du känner att maten och ätandet begränsar dig i livet. Jag har fått fantastiskt hjälp, jag skickade in en egenanmälan och fick vänta i typ 9 månader på hjälp. Men när jag väl kom dit så fick jag en hjälp som jag inte hade kunnat vara utan.



http://www.mando.se/sv/Sok-behandling/Egenanmalan/Egenanmalan-/1.aspx



Jag önskar inte min värsta fiende ätstörningar av något slag, vare sig det är bullimi, anorexi eller diagnosen ednos som jag fick (eating disorder not other specified).



Nu ska jag sova en god natt sömn. Det finns hjälp att få för alla som har problem med mat. Lycka till!

2011-07-10 @ 01:16:06
Postat av: pussel

Jag har väl fått diagnosen Bulimi på NPU för bara ett år sen, men innan dess hade jag ju det också i flera år (och nån slags hetsätningsstörning innan dess), odiagnostiserad. Men vad spelar det för roll eg? Beteendet är ju samma oavsett om man har fått en diagnos av en läkare eller inte.



Tack Ida, för länkar till mando. Får man äta vilken mat man vill där? Eller måste man tex äta risifrutti till mellanmål som på vissa andra ätstörningsenheter (verkar helt vansinnigt tycker jag)? Har läst lite snabbt på deras sida och det låter ju rätt bra. Dock var ett av kriterierna att vara av med bulimi att inte ha hetsätit på tre måndader.. Jag tror jag hade ett så långt uppehåll i höstas/vintras, men jag anser mig verkligen inte frisk trots det =/. Det verkar som de trappar ner och tar bort antidepressiva.. Varför? Det låter ju bra, men lite konstigt.. Anser dom att med terapi och annat behövs inga antidepressiva mediciner, att de eg är ondödiga?

2011-07-12 @ 00:02:21
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Helena

du kan ju ha IBS?? eller magkatarr som är besvärlig.

mvh Helena

2012-01-25 @ 02:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0