En dag utan hets, men mat utan hunger (alltså i onödan!) =/

Åhhh vad irriterad jag är på min sega dator!!!

Jag är dum i huvudet. Har precis druckit te och ätit ett päron och ganska mkt brie, trots att jag inte var ett dugg hungrig eller sugen!! Det var bara vanan! "Jag brukar vilja dricka te på kvällen." och "Päronet håller på att bli dåligt, måste ju äta åtminstone en frukt om dagen nu när jag köpt en massa frukt!" och "Päron och brie ska ju vara gott..." och "Jag har ju faktiskt inte ätit så mkt idag, jag borde vara hungrig." !?!?!???! Idiot.

Jaja, som sagt, jag har inte ätit så mkt tidigare. Men nu satte naturligtvis sugen igång. Innan var jag mätt och belåten och var varken hungrig eller sugen, nu känner jag att jag vill fortsätta äta. Gå till köket och titta i skafferiet och kylen.. Finns det något där jag kan ta? En liten skål turkisk yoghurt med russin och nötter? Nej, nej, nej. Jag är dödstrött. Ska lägga mig nu. Måste lägga mig nu, annars kommer jag fan börja gråta på jobbet av trötthet imorn =/. Dessutom verkar det ju som att jag får lite mindre hetsbehov om jag sover ordentligt.

Vill lägga in bilder! Jag fotar ju nästan alla måltider! Men orkar inte. Bilderna ligger som vanligt kvar i kameran.

Åh, en bra låt på radion! Jag gick upp och dansade lite. Tänk förr när jag bodde i min förra lgh och innan dess när jag fortfarande bodde hemma hos mamma och pappa, då dansade jag jämt! Varje dag framför spegeln =). Då fick jag minsann vardagsmotion ;-). Hehe, nä men allvarligt, det fick jag ju faktiskt. Nu sitter jag bara på mitt feta arsle och läser om kost och hälsa hela kvällarna, och hetsäter...

Tänkte "börja om" i torsdags efter ganska många hetsdagar. Det var ändå den 11:e då. Bra datum tyckte jag. Men i helgen var jag med mamma i Sthlm och när jag kom hem i söndags så gick jag direkt och handlade hetsmat, trots att jag inte var sugen! Jävla idiot alltså. Varför!?!?!? Jag vet varför. Jag är så rädd för att vara utan hetsmat OM jag skulle bli sugen på kvällen... Suget är ångest antar jag. Jag är livrädd för att inte kunna hantera min ångest? Visst måste det vara så? =/ Jag köper choklad och skit i förebyggande syfte! Haha, jag är fanimej otrolig. Suck.

Äckligt var det också. Hetsmaten. Köpte naturgodis (som vanligt), bröd (typ gårdagens frallor/småbröd) och en påse vanligt lösviktsgodis (äckligt!). Det enda som var lite gott var naturgodiset. Bröden var torra och hårda, men eftersom jag köpt skiten var jag ju(!) tvungen att äta upp den =(. Spydde som en gris iaf.

Idag åt jag gröt till frukost! Längesen =P. Ris och lax och lite grönsaker och sås till lunch och middag. Kaffe med grädde tre ggr under dagen. Ovanligt lite för att vara mig måste jag säga. Tyvärr åt jag ju den här sista päron-och-brie-kvällsmaten också nu =/.

Väger fortfarande 63,8 kg. SEXTIOTRE KOMMA ÅTTA!!!! Haha, DET är otroligt! Blir lika jävla förvånad/chockad varje gång jag ser de där satans siffrorna. Nästan 64 kg! Hur fan kunde det bli så?? Jag vet ju vilka kläder jag kommer i nu. Trodde det var mina 60-kilos kläder typ ^^. Kommer knappt i mina byxor jag hade i våras, så jag vet ju att jag blivit fetare iaf. Kan ju ha en koppling till att jag börjat hetsa mer nu igen de senaste månaderna =(. Och äter en massa mat emellan också. Bantar ju inte direkt.. Suck.

Har mens nu förresten. Kan jag ha lite tur så att den höga vikten beror på det..? ;-) Tror inte det. Men en sak har jag tänkt på de senaste månaderna. Jag verkar bli mer sötsugen och hetssugen nån vecka före mens. Kanske borde tillåta mig nån viss mängd choklad då? Utan hets.. Men hur fan ska det gå till? Det är ju det som inte går =/. Jaja, ska försöka vara lite observant på det där sugen de kommande månaderna.

Gillar den här låten nu:


Godnatt! ♥

Kommentarer
Postat av: A

tycker du ska vara nöjd och stolt över dig själv när du inte hetsar, trots att du åt päron + brie "utan att vara hungrig". Man får äta för att det är gott också - var inte så hård mot dig själv! Det är när det blir okontrollerat (hets) som det är dåligt. Tror det är en bra sak att äta lite grann (även om "onödigt"!) och sen stå emot suget att ta mer - övning på att stå emot hets!

Kram!

2011-08-16 @ 13:16:16
Postat av: E.

Hej, jag har läst några av dina inläggoch känner igen mig så. Jag ville bara säga att även om du har levt i detta helvete så länge, så ge inte upp. Det där med att köpa hetsmat i förebyggande syfte gör jag med. Någon gång då jag inte gjort det och ångesten kommit ändå slutade det med att jag åt pasta och torra brödbitar... Svårare att spy upp, och äckligare... :(

Kram och lycka till.

2011-08-17 @ 23:37:28
URL: http://takethefattestcake.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Klart det är mensen som gör att du blir extra godissugen! Jag vräker alltid i mig en massa sötsaker innan mens och blir tjock och plufsig. Sedan någon vecka efter mensen är jag tillbaka på banan, oftast har jag faktiskt gått ner jämfört med veckan efter mensen månaden innan.



Anledningen till att man går upp är INTE att man får en massa extra fett i kroppen, snarare beror det på att kroppen lagrar vatten. Det kissar man ut sen. Och så tror jag att man måste äta extra kolhydrater och fett innan mens för att man inte ska må så dåligt, man får ju tänka på att vi ska blöda i nästan en vecka. Det krävs lite extra energi då för att kroppen ska kunna återhämta sig.

2011-08-19 @ 15:13:04
Postat av: Heidi

Hej! Hittade precis din blogg när jag sökte på bulimi. Jag har haft det sen jag va typ 10-11 år tror jag..29 idag. Men jag ha inte vetat el tänkt så mycket på att det faktiskt är en ätstörning jag har haft förrän för nåt år sen när jag läste om olika ätstörningar och såg vilka symptom det va. Då kände jag direkt igen mj.

Jag känner igen det du skriver ang hetsätning, men jag köper aldrig hem hetsmat för att spara. Jag äter upp allt direkt när jag köpt det. Sen kan jag fasta i nån/några dar ist när ångesten slår till. Skitjobbigt!! jag e oxå såå less på detta helvete, man skärper sig ett tag men så fort minsta lilla bakslag så ramlar man ner till noll igen..

2011-08-20 @ 10:11:19
URL: http://http://takemeorleaveme.blogg.se/
Postat av: s.

Länge sedan du skrev nu... hur är det?

2011-08-30 @ 00:09:07
URL: http://zebrans.blogspot.com
Postat av: Nyymaans Träningsblogg

Oj, vad jobbigt att ha det sådär! Känner igen det där tänket med att man måste äta upp det man har köpt.. Och även om man inte gör det direkt så gör man det förr eller senare ändå! Och förresten; man är mer sötsugen någon vecka innan mensen eftersom man har en något högre förbrukning då. Denna förbrukning innebär dock tex ett äpple, inte en hel chokladkaka.. Men det är svårt att tolka alla kroppens signlaer rätt. Lycka till med allt!

2011-09-01 @ 16:24:21
URL: http://nyymaan.blogg.se/
Postat av: Linnea

Lägg upp bilder !!! På vad du käkar och så :) bra blogg i övrigt annars!

2011-09-17 @ 23:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0