Söndag

Jag var på festen igår. Det var trevligt, men jag saknade T. När de som var par myste kände jag mig ensam och ledsen. Drack ganka mycket bål (= massa socker), lite vin och en dooleysshot. Har inte känt mig dålig i magen än iaf...

Det skumma med alkohol, drinkar och festande är att jag typ alltid går ner i vikt av det ^^, inte upp som jag tycker att jag borde. Ändå åt jag rester av omeletten jag gjort till frukost, när jag kom hem på natten. Innan jag åkte åt jag dessutom två ägg + lite omelett. Omeletten jag gjorde var jättefet så jag måste fått i mig många kalorier igår trots att jag inte åt så stor mängd mat.

I förrgår morse vägde jag 59,7 kg, igår vägde jag 59,1 kg och idag vägde jag 58,7 kg! Det är ju helt sjukt eg. Det känns som år och dar sen jag vägde så här "lite". Och idag tex så har jag ätit trots att jag inte varit hungrig bara för att jag vet att jag borde och ska äta =P. Fatta vilken skön känsla!! Att inte vara hungrig eller sugen. Det har liksom aldrig funnits i mitt liv förut!

Nu ska jag väl inte ropa Hej! än kanske.. Då sitter jag väl här och hetsäter om några timmar ^^... Men jag måste ändå säga att bara de här få veckorna jag klarat mig ifrån hetsätning och sug är helt fantastiska! Inte måendet, men just att jag inte haft hetssug, DET är fantastiskt. Nu har jag ju inte tagit Concertan sen i tisdags heller och har (fortf?) inte fått tillbaka hetssuget... Åh, tänk, TÄNK, om det skulle kunna vara borta för evigt!? Det kan jag inte riktigt tro än, men hoppas gör jag =).

Försöker hålla mig stenhårt till LCHF nu iaf. Tror att minsta snedsteg kan leda till hetsätning, och det är ju inte så kul att det ska behöva vara så heller förstås. Jag har köpt hem äpplen och satsumas (i början av veckan?) och det har faktiskt varit lite jobbigt. De gånger jag haft svårt att sluta äta på kvällarna den här veckan har jag varit väldigt när att ta ett äpple eller en satsumas till, efter den första, och händer det vet jag att hetsätningen redan har börjat =/. Har dock lyckats stå emot på något magiskt sätt. Förut har jag inte ens kunnat ha frukt hemma eftersom jag alltid hetsätit upp den (+ annat) efter några dagar, men nu har jag alltså fortfarande frukten kvar. Är dock lite rädd för den ^^. Vet inte när jag ska äta den... Men ska försöka hålla mig till max 1 äpple och 1 satsumas om dagen de dagar jag äter frukt, så ska det nog gå bra!

Det kanske faktiskt är så att när jag vågar äta ÄNNU mer fett så känner jag ännu mindre hunger och sug. Tycker att jag ökat fettintaget de senaste dagarna. Tar "massor" av kokosfett i stekpannan när jag gör omelett eller steker kött och har ju flera gånger nu haft smör"skivor" på köttbiten jag ätit.

Nu ska jag försöka sluta sitta och riva upp mina sår och gå och plåstra om dom ist, och sedan diska, tvätta, städa och greja lite =). Får se om jag lyckas ta tag i något av allt jag vill nu då...^^ Någonting som skulle vara spännande är att gå och hämta kartongen med "för små" byxor från förrådet och prova... Men det kan vara för tidigt... kanske ska gå ner till 57-nånting först? =P Dock vill jag inte riktigt tänka så heller. Vill absolut inte stressa mig ner i vikt och börja dra ner på maten, då lär ju hetsätningen komma tillbaka direkt. Jag får väl bara hoppas att striktare LCHF-kost bränner bort mitt fett utan ansträngning ;-). Tyvärr ligger jag ju på normalviktsgränsen nu, så enda sättet att gå ner är väl om mycket fett gör mig ohungring så att jag helt enkelt äter mindre "automatiskt". Fast det är väl eg av den anledningen man går ner oavsett hur mkt man väger... (kanske ihop med mindre insulinutsöndring och säkert en rad andra faktorer till).

Jaja, bla bla bla, nu ska jag gå ifrån datorn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0