Stress, ångest och dansglädje

Jag är så konstig! Kanske har jag PMS? Har haft ömma bröst i några dagar och svullen mage... har dock varit förstoppad några dagar också som vanligt. Fick iaf bajsa idag, var lite hård i magen men annars mkt bra avföring =P. Måste ju bero på "den perfekta" kosten de senaste dagarna ^^. Ska pröva grötfrukost ett par dagar nu och se om det blir någon skillnad.

Ville läsa på kostdoktorn.se när jag kom hem från jobbet. Fixade snabb mat (nope, inte snabbmat, det är särskrivet med mening ;-)) och åt framför datorn. Men jag hade bara ca 1,5 timmar på mig hemma innan jag behövde gå till buggen. Jag hinner inte surfa, äta och riva sönder mina sår + täcka över såren igen, på den tiden! Suck. Stod och fixade med såren och valde kläder i en halvtimme, den halvtimmen jag skulle ha gått till buggen på... Jag AVSKYR att vara stressad (som jag är jämt?) och komma försent! Jag ville stanna hemma, men ändå inte. Jag befann mig i en omöjlig situation. Hur jag än gjorde blev det fel! Jag hatar det!

Gick iaf hemifrån lite innan buggen skulle börja och kom väl ca 20 min försent. Höll på att börja gråta på vägen dit. Tankarna snurrade. Tänk om någon skulle påpeka att jag var sen? Tänk om ledarna skulle göra det! Vad skulle jag säga? Att dom skulle bara veta vad jag gått igenom för att ens ta mig dit? Att dom inte har med det att göra? Att jag faktiskt betalar för att få gå på lektionerna? Osv osv osv. Ångest. Rädsla.

Självklart är det ingen som frågade något! Den enda som sa något var kursaren jag brukar dansa med på friträningarna, och han sa bara "Vad kul att du kom iallafall!".

Varför är jag så dum? Varför oroar jag mig så i onödan? Jag förstör mitt liv på det här sättet! Det är ju bl.a. så här jag förstörde mellan T och mig. Jag blir arg, frustrerad, rädd och får ångest över minsta lilla, vilket går ut över mina närmaste om de är i närheten. =(

Jag vet ju att det oftast är så att ingen bryr sig. Det är bara jag som bryr mig! Men logiken styr inte över känslorna! Som jag har sagt 100 ggr förut... SUCK.

Det var kul iaf, på buggen. Jag älskar att dansa. Jag kanske ska vara med på klubbmästerskapen och tävla i nybörjarklassen.. =P

Jag hetsåt inte igår. Jag hetsäter inte idag. Nu efter buggen känner jag mig nästan frisk också, bara munsåren och blåsorna på tungan som är kvar..

Innan buggen var jag gråtfärdig, nu efteråt är jag nästan glad. PMS, Borderline, Asperger eller bara allmänt störd? =)
Nu ska jag dricka upp mitt te med grädde och kokosfett. Ta några skedar till med lite kakao och grädde. Torka håret och sedan krypa till sängs.. alldeles för sent, men lite gladare än vanligt. Puss och godnatt! ♥

Förresten, T då? Varannan minut älskar jag honom och varannan minut irriterar tanken på honom mig. Jag kanske ska lita mer på känslorna när mensen har kommit?...

Och ett förresten till. Tänk att det finns så många underbara, snälla, goa och omtänksamma människor (och djur såklart haha ♥)!! Jag älskar er! ♥♥♥

Kommentarer
Postat av: veronica

Hej jag läser ofta din blogg och du skriver en del om dina sår i ansiktet. Vet inte vad det är för något men kan upplysa dig om att jag ätit en del olika antideppressiva medeciner och VARJE gång så får jag som "finnar eller bölder" i ansikte och rygg. Hela ansiktet och ryggen. Min doktor påstår att denna biverkningen inte finns på dessa medeciner men jag hävdar att det endast är när jag äter medecin som problemet uppstår. Det var många år sedan jag hade ungdomsfinnar... Vad jag menar är att du lätt kan då hjälp för dessa "utslag". Från vårdcentralen kan du få acnemedecin som tar bort inflamamtionen ganska snabbt. Tyvärr måste du äta dom så länge du tar den medecinen som orsakar acnen. Men det funkar på mig i alla fall. Lycka till

2010-10-27 @ 10:17:11
Postat av: pussel

Hej! Tack för ditt tips! Tror inte det är medicinerna eftersom jag fått såna här sår till och från i många år. Dock har det blivit värre nu (antagligen av Concertan som gjort att jag fastnat mer i vissa beteenden).



Har märkt att jag får finnar när jag hetsäter eller äter sötsaker. Men dom river jag ju sönder och såren är kvar i ett par veckor sen oavsett vad jag äter =/. River sönder varenda liten ojämnhet i ansiktet, på halsen och i nacken.



Jag tror iaf inte att det är medicinerna.. men jag vet inte.



Skumt att din läkare inte tror på dig!

2010-10-27 @ 22:55:12
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0