Medicin

Hemma igen. Jag sitter och velar om jag ska gå och köpa naturgodis eller inte. Har ju inte hetsätit på några veckor nu (två? tre??).. Ska jag sabba det idag?

Har inte tagit Concerta på två dagar. Ville kunna dricka alkohol i fredags på buggfesten och igår på bröllopet. Har dock tagit den igen idag. Men vad skönt det var att inte ta den. Mitt hjärta har fått slappna av lite. De senaste veckorna har det känts som hjärtat har kunnat lägga av när som helst. Det känns jätteobehagligt att stressa hjärtat på det sätt som medicinerna gör. Möjligtvis har jag varit lite hungrigare och aningen sötsugen de här två dagarna utan Concerta, men annars verkar den ändå bara ge mig biverkningar och det var riktigt skönt att slippa!

Tar alltså 60 mg Strattera och 27 mg Concerta nu. Tycker faktiskt att jag har lite lägre puls idag trots allt. Kanske hjälper det lite att jag sänkt Stratteradosen? Men känner mig ändå påverkad fysiskt. Lite högre puls, lite kallsvettning, lite ångestaktiga symptom =/. Och inte får jag något gjort. Sen jag kom hem har jag suttit framför datorn. Jag vill och behöver verkligen städa, men jag förmår mig inte att börja. Jag orkar inte, kan inte, det går inte fast jag vill och t o m nästan har lust!! Jag tycker att jag blivit SÄMRE av medicineringen =/.

Tack du som skickade forumlänken om Strattera!

Jag gillar inte mediciner, men om de nu skulle ha någon magisk effekt och få mig att må jättemycket bättre så kunde jag väl ge det en chans. Men proppa i sig ämnen som kanske är skadliga när de inte ger någon som helst positiv effekt, jag kanske t o m mår sämre.. Nej tack!

Placeboeffekt kan väl ha minst lika stor betydelse? Om jag nu tror att rätt kost kan göra underverk för både den psykiska och fysiska hälsan, är det inte bättre för mig att fokusera på det då? Eller terapi, eller någon som hjälper till med att förändra tankar och beteende om jag tror på det?

Varför utvärderas inte de mediciner som skrivs ut? Jag tycker det borde vara lag på att alla läkare som skriver ut någon medicin ska se till att få den utvärderad av patienten. Det är ju slöseri av erfarenhet att inte göra det! Allt borde bokföras och samlas till statistik och forskning. Exakt hur många HAR faktiskt blivit hjälpta av tex Strattera? För vilka problem och under hur lång tid? Hur många har någonsin fått det utskrivet? Hur många har fullföljt ordinationen?

Kommentarer
Postat av: Myza

ja, det där med mediciner och dess biverkningar pratas det ju om..; "oj, vi glömde säga att det finns risk att du begår självmord"... Man kan ju unda ibland; om det verkligen gör mer skada än nytta att ta vissa mediciner. Hoppas du mår bra av dina! Kramar!

2010-10-18 @ 23:26:58
URL: http://bulimianevrosanblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0