Vikten och hjärtat (fast inte ihop..)

Jag måste förresten lägga till att jag visst trivs bättre med mig själv som smalare!!! I förra inlägget lät det ju nästan som att det kvittade..^^ Jag är OTROLIGT mkt nöjdare med mig själv när jag väger under 60 kg än när jag väger över.. För att inte tala om när jag vägde runt 70 kg!! USCH!

Då och då under hela dagarna den här veckan har jag uppmärksammat att kläderna sitter lösare och att jag känner mig mindre, och det gör mig glad! Det är peppande och roligt! Det är såååå mkt roligare att gå ut och festa när jag känner mig smalare! Jag är mkt nöjdare med mig själv och jag tror nästan det syns på mig också!

Så alla dom som säger att lyckan inte sitter i vikten kan ta sig någonstans!!! Haha, visst, lyckan kanske inte sitter i vikten direkt ;-) men iaf för mig så spelar vikten en STOR roll för hur jag mår och trivs med mig själv!! Så det så!

Sen hjälper det ju inte att jag gått ner lite i vikt när jag har beslutsångest inför helgen tex =/.

En annan grej som jag skulle vilja skriva ner är att jag har haft hjärtklappning flera ggr idag, eller iaf känt av hjärtat på nåt sätt. Är ju "van" vid det. Har haft mkt hjärtklappning under hetsätningsåren =/. Men jag hatar det inte mindre för det. Det är läskigt (även om jag ofta vill dö^^). Det känns obehagligt och jag vet inte vad det beror på! Medicinerna? Bulimin? Hjärtfel? Har tagit upp det en massa gånger i vården, flera ggr på NPU eftersom medicinerna gett mig hög puls, men de säger bara att det är viktigt att man inte går med hög puls länge och att "vi ska nog få ner din puls nu när du trappar ner på Stratteran" typ.

Jaja, om jag helt plötsligt dör (utan att jag tar livet av mig) så är det nog hjärtat som lägger av då =/.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Myza

ror att det kan bli en ond cirkel; du oroar dig för vad detta beror på, något som ger ågren och tryck över bröstet... Du har ju haft mycket ångestrelaterade problem; så jag tror nog att det är det som orsakar bröst-/hjärtvärken. Men gå och kolla hjärtat och dina värden; ta en allmän hälskoll på närmaste vårdcentral - för säkerhets skull. NU!!! Inte om tre veckor, utan så fort du bara kan!!

2010-11-10 @ 23:18:21
URL: http://bulimianervosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0