Det ickefungerande jävla skitsamhället

Vad jag blir galen på det här samhället vi lever i! Hur fan kan det funka som det gör!? Tjejen här har allvarlig bulimi, ändå bryr sig inte läkaren som sjukskriver henne om det!? Han/hon måste väl för fan reda ut den personen han/hon sjukskriver?? Och försäkringskassan då?? Dom som brukar vara så jävla snåla??

Istället blir hon utslängd för att hon hetsäter ist för att betala hyran. Kronofogden då? Har inte dom ett ansvar att ta reda på VARFÖR de måste hjälpa till med att vräka en person från sin bostad?? Har myndigheterna INGEN som helst kommunikation med varandra?!?!?!??!

Tjejen kan ju uppenbarligen inte hantera sitt liv och sina pengar. Då borde hon väl få en typ "förmyndare" ist för att bara bli vräkt utan hjälp med grundproblemet, dvs bulimin?? En förmyndare som betalar hyran åt henne så att hon slipper hantera pengarna (och indirekt äta upp dom ist för att betala hyran med dom). Då har hon ju iaf någonstans att bo, även om hon lär låna pengar till mat ändå... =/

SUCK. Jävla samhälle. Det är ju läkaren och försäkringskassan som låter detta ske. Låter våra skattepengar gå till att en person förstör sitt liv. Jag vill inte betala skatt till det!!! Däremot kan jag betala skatt för att hon ska få hjälp istället!!!!! Påtvingad hjälp i allra värsta fall. Anorektiker får ju för fan det!! Men bulimiker då??? Va va va va????

Jag förstår inte.

Hur fan ska man stå ut med att man inte kan hjälpa hela världen? Jag åker inte ens och besöker min farmor trots att jag vet att det betyder så mkt för henne. Varför är livet så svårt? =(

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Sv: Haha, ja det vore ju asmysigt! :P Känner igen mig i dig så vi hade väl slagit ner varandra tillslut... :)



Och fan vad arg man blir på sånt här alltså!!! Jag håller med. Bulimi är minst lika allvarligt som anorexia (enligt mig) men tas inte på lika stort allvar av någon anledning. Hade varit skönare att ha anorexia, så får man ju inte säga... men, så känner jag.

2010-11-04 @ 01:13:58
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Louise

Häller med!!! Bara för att bulemi "inte syns" som anorexi är det som om det är typ ok. Tror inte det är många som vet att dödliheten bland bulimiker är rätt hög också.. Hjärtat pallar inte m ansträngningen, man kan få strok/ blodpropp, elektrolysrubbningar som leder till döden etc...

Alla tror typ att man är frisk när man gått fr anorektiker till bulimiker, för man har ju gått upp i vikt.. ( iaf jag..) men det är ju för att jag hetsar så jävla mycket!!! Shit vad jag spenderat mycket pengar på jävla hetsmat...

2010-11-04 @ 11:28:33
Postat av: Myza

När jag fick min sjukersättning var jag 17... Den psykologen som tipsade mig om sjukersättning har jag ju inte sett röken av på en evighet. Det var i en annan del av Sverige... I ett annat län... I en annan tid... Anledningen till att jag inte får hjälp nu är väl att jag ingen hjälp vill ha... Lättare när man var 17, då föräldrarna kunde släpa iväg en till BUP på psykologsamtal... Nu är det mer upp till mig, och då stoppar jag huvudet i sanden... Men bara det att du finns och verkar bry dig muntrar iaf upp ska du veta :) Skönt att veta att det finns fler som jag; som vi; som oss.

2010-11-11 @ 03:02:11
URL: http://bulimianervosan.blogg.se/
Postat av: Myza

Det är ju en del av sjukdomen antar jag; att man ingen hjälp vill ha... Jag vill ju kunna hetsäta när jag vill! Och att lägga in sig på typ behandlingshem är jag verkligen starkt emot!!! Säkert bra för vissa, men jag vill kunna vara kreativ när jag vill etc. Störst är dock rädslan för att gå upp i vikt... Jag vill ju gå ner mer i vikt, och tänk om man tvingas äta en massa mer kalorier än vad man vill ha i sig... Fy fan!!! Nä! Men terapi och så småningom en mer restriktiv hållning till maten som gör att jag iaf inte moffar och spyr varje dag...

2010-11-11 @ 03:06:12
URL: http://bulimianervosan.blogg.se/
Postat av: Myza

Min allra första tanke och ambition var ju faktiskt att jag skulle försöka få ihop de pengar (minst 6000 kr) som hamnat hos kronofogden i hopp om att få bo kvar. Ringde min hyresvärd för att jag tänkte det skulle vara bra från min sida att föra en dialog och verkligen säga sanningen om Bulimin och all skit. Men där var det idel ointresse. Hon jag fick snacka med sa att det inte ens var säkert att jag skulle få bo kvar även om jag betalade de där 6000 kronorna... "HUR I HELVETE SKA JAG DÅ BLI MOTIVERAD ATT FÖRSÖKA SKAFFA FRAM PENGARNA DÅ?" undrade jag. Men det hade hon inget svar på... De fick allts inget veta om min Bulimi. "Ta er i röven" tänkte jag... "Lika bra jag blir vräkt då!"...

2010-11-11 @ 03:11:10
URL: http://bulimianervosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0