Torsdag

Igår gick maten bra. Åt ägg och bacon och lite rostat bröd på en bensinmack, jordnötterna jag hade kvar till lunch, och laxsallad och ett glas vin på restaurang till middag. Dock var jag deppig.

Idag åt jag alldeles för mkt till middag. Magen var fullproppad. Usch. Var jobbigt att gå hem från restaurangen och jag kände mig tvungen att spy =/. På hotellrummet åt jag upp sparade små byttor med smör, ost och marmelad från flygen. Äckligt. Rester av salami jag köpt som frukostmat, varm choklad från hotellet samt min sista kiwi från marknaden. Spydde mig inte helt tom, men fick upp en del iaf. Maten på restaurangen var det inget fel på. Kött i tomatsås, saffransrisotto och ett glas vin, men det var tyvärr alldeles för mkt =/. Innan dess hade vi bara ätit en (visserligen stor) hamburgare till frukost. Så egentligen hade jag inte ätit för mkt utslaget på hela dagen.

Fan vad jag hatar allting. Igår när vi kom tillbaka till hotellet efter middagen så kollade min kollega och jag in hotellets gym och pool. Det låg på översta våningen och därifrån kunde man gå ut på taket. Vi klättrade högst upp och hade en väldig utsikt över Melbourne. Därifrån hade jag lätt kunnat hoppa, och dö. Gymmet ligger på elfte våningen och högsta taket är väl som taket på en tolfte våning kanske.

Men istället för att hoppa utan tvekan var jag rädd. Rädd för att ramla ner! Känner mig så töntig och misslyckad. Om jag nu inte vill leva och har världens lättaste sätt att ta livet av mig framför mig, varför gör jag det inte bara då?????

Det är helt onödigt att vara avundsjuk på att jag fått åka hit iaf. Det är vinter här. Kallt, mörknar vid fem och dessutom jobbar jag ju hela dagarna så vi hinner inte med något turistande. Jag vill bara hem till solen nu. Jag är avundsjuk på alla hemma i Sverige. På T som låg ute och solade igår! Det är helt fel årstid att vara här nu.

Jag vill hem och hetsäta. Äta och äta och äta och äta och äta och äta och äta. Godis och glass vill jag ha. Jag hatar allting. Ska flyga i över 20 timmar i helgen och sen ska jag jobba igen på måndag. Känns som det var år och dagar sedan jag hade ledigt (trots att jag hade semester när jag var på NPU-utredningen för två veckor sen). JAG ORKAR INTE JOBBA! Jag vill inte! Jag orkar inte! Jag vill lägga mig och gråta och försvinna från mig själv.

Imorn ska jag upp kl 06 och jobba hela dagen. På midsommarafton. I regn och kyla och mörker. Kul.
Hoppas ni hemma får en trevlig midsommarafton iaf.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag skulle åka till Antarktis, eller en liten tattig by i Afrika om jag fick chansen och det var gratis. Försök se det som att det är skönt att komma iväg... Det skulle jag göra. Nu blev du kanske irriterad på mig, men det kan inte hjälpas. ^^

2010-06-24 @ 22:10:52
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0