Måndag igen

Känner mig asfet idag. Magen är enorm. Svullen och gasig. Kul. Inte. Jag orkar inte vara med T (ja vi blev "sams" igen sen...... som vanligt......). Vi gick väl och la oss vid tvåtiden inatt bara för att jag grät och inte inte ville sova med honom och höll på. Har varit jättetrött och hann inte äta nån frukost innan jobbet heller, vilket inte gör det hela bättre.

Började med Sertralin Ranbaxy idag. Har haft det hemma sen i höstas nångång, men ville aldrig börja eftersom det står att man ska undvika alkohol i bipacksedeln. Nu vill jag ju bara dö mest hela tiden så nu ger jag skiten en chans ändå.

Jag tänker dricka alkohol ändå. Det är väl levern som tar stryk då antar jag. Varför kan det inte stå VARFÖR man inte ska kombinera det??

Det värsta biverkningen skulle vara om jag gick upp i vikt. Tänk om jag får ökad aptit av skiten? Just nu känns det som jag kommer hänga mig i vilket fall. Men vi får väl se..

Dagens intag då:
Frukost: kaffe m grädde, 2 kapslar omega-3
Lunch: omelett: smör, 2 ägg, spenat, ostskivor, kaffe m mjölk
Mellanmål: 1 äpple
Middag: tacos, pepsi max
Kväll: clementin, te m grädde

Om jag ska skriva något positivt i den här bloggposten så är det att jag inte hetsätit sen innan julafton! Helt jävla otroligt egentligen...

Kommentarer
Postat av: Sophia

Jag tänkte bara säga att jag äter samma medicin...har ätit den ½ år och den har fungerat väldigt bra på mitt humör, mindre svängningar och flera bra dagar än tidigare. Har även druckit då jag använt dom och aldrig märkt någon biverkan. Tror att det är så att medicinen kan förstärka alkoholens effekt, eller tvärtom...så man ska väl dricka lite försiktigt i början och ser om man tål samma mängd som tidigare.

Jag har mycket liknande problem...haft bulimi sedan 6 år tillbaka, så jag var jätterädd för allt som hade med mediciner att göra då jag har panik över vikten. Och jag har faktiskt märkt skillnad under detta halvår...men på ett, för mig, positivt sätt då jag har haft mindre aptit och färre hetsätningar (och medföljande spyor). Jag går på Lyrica och Sertralin, den medicineringen har fungerat otroligt bra för mig, både mot bulimi, generaliserad ångest, depression och social fobi.

Oj, nu blev det en hel roman du fick läsa..sorry.

Hoppas att Sertralin fungerar lika bra för dig, och fortsätt blogga, du skriver underbart!

Styrkekram

2010-01-11 @ 22:08:06
Postat av: pussel

Hej!

Tack för din kommentar! Den värmde massor =).

Ja, min terapeut sa idag att det är väl just att man får pröva sig fram hur det funkar med alkohol. Hon sa också att hon visste någon som åt Fluoxetin och Lyrica och hade fått bra resultat. Jag åt ju Fluoxetin ett år tror jag, men mådde inte bättre så jag slutade. Får hoppas på Sertralinet nu då!

2010-01-12 @ 19:29:11
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: vanessa

Hejhej!

Jag läser hela tiden att du är gasig i magen, du kankse ska ta och kolla om du är laktos eller gluten? för jag ser att du dricker grädde till ditt kaffe, och grädde är ju "laktos" och det blir man fisig/gasig, + kaffe på det, ingen bra blandning:)

2010-02-03 @ 23:06:10
Postat av: pussel

Hej! Ja, kanske det. Tror dock det mest beror på mitt sjuka matbeteende. Magen får ju aldrig en lugn stund. Tror inte man får kolla laktos sådär bara heller? Man måste väl pröva själv först, att utesluta mjölkprodukter och eftersom jag skiter i allt med jämna mellanrum (och hetsäter) så är det lite svårt... =/

2010-02-06 @ 14:34:13
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0