Sitter på tåget på väg till en kompis. Vi ...

Sitter på tåget på väg till en kompis. Vi ska på julkonsert ikväll. Ska sova över hos henne och så blir det en sväng på stan imorn :). Det är hon som är gravid.. Har nog inte träffat henne på mer än ett halvår! Känns helt sjukt. Vi träffades ofta förr.. och var ute och festade. Allt blir så annorlunda när man blir äldre. Lika bra att jag inte bloggade igår kväll. Mådde pissdåligt. Ringde tillslut mamma iaf och den här ggn var hon hemma. Grät tyst när hon pratade, kändes inte lika ensamt sen när jag hade fått prata en stund med henne. Hann knappt nåt av mina "måsten" igår, men lagade matlådor iaf. Veckans diskberg är dock kvar och det lär väl stinka när jag kommer hem imorn =/. Längtar efter T. Han har skickat några mess och jag har försökt hålla mig ifrån att svara :(. Jag tror att jag bara mår dåligt av vårt förhållande, att vi båda gör det :(. Är så ledsen. Önskar att allt var bra. Jag vill vara med honom och fira jul med honom. Nu känns allt så hopplöst deppigt. Usch. Det var fint imorse när jag gick till jobbet iaf :). Då kände jag mig ganska glad och full av energi. Det snöade, stora vita snöflingor. Tog dock 50 min att gå pga snömodden på vägen, men det gjorde inget. Var bara skönt.


Kommentarer
Postat av: Myza

Skönt med snö som faller!! Du ska se att julen blir bra vem du än är med då. Kramar till dig!!

2010-12-03 @ 23:46:36
URL: http://bulimianervosan.blogg.se/
Postat av: anonym

Söndag 5/12 2010



Just nu tycker jag mycket illa om mig själv, jag äcklas av mig själv, förstår inte varför jag ENVISAS med att äta HELA TIDEN!!! Idag åt jag ju jättebra, verkligen föredömligt men sen sket det sig trots detta ändå på kvällen, VARFÖR?? Jag kände mig väldigt trött, hungern började så smått gnaga i mig vid niotiden men jag reste mig inte ur soffan och gick till köket för att äta - Nej, jag slumrade lite för att därefter duscha och tvätta håret. Då SPOTTADE jag ut mitt TUGGUMMI och sen var det ju kört. Så klockan fem i tio börjar jag med att dricka ett glas vatten - oskyldigt, inte alls dåligt, därefter käkar jag en klementin- lite sur så jag fortsätter med en av bananerna jag just köpt på ICA- inte mogen så jag slänger den i soptunnan. Istället för att nu i all enkelhet gå upp på toan och borsta tänderna och göra mig klar för sängen sätter jag istället i mig två muffins, tyst så att ingen ska höra mig. VARFÖR?? Från och med här inser jag att jag sabbat min vanliga dag- TOTALSABBAT! Så vad gör jag, jo värmer mig en väl tilltagen tallrik med risgrynsgröt som jag fullkomligen dränker i kanel & socker!!! Till detta dricker jag mjölk. Jag känner mig så värdelös, riktigt hatar mig själv. När jag sen sitter där i köket och det är uppenbart för alla att jag äter är jag sugen på mer, mer mat, mer socker, mer fett på kroppen. Jag vågar inte värma ytterligare en portion, pappa är nere på nedervåningen och en portion på kvällskröken kan tyckas oförargligt men inte två! Så jag går återigen lös på klementinerna, jag gluffsar två till. I detta stadium är jag fortfarande inte mätt men nu finns det ingenting jag kan äta omkring mig utan att pappa märker. Så jag plockar motvilligt undan efter mig men snor med mig den bit av mammas bröd som ligger ensam i sin påse på diskbänken, dessutom framtagen tills imorgon. Denna bit bröd har jag nu precis satt i mig och det är också den bit bröd som får sätta punkt för mitt ätande denna afton. Jag sitter här nu nedstämd, förödmjukad och jättepigg på golvet i mitt rum. Jag har inte borstat tänderna än och det smakar äckligt i munnen efter gröten och brödet.

Om jag nu INTE hade ätit de där muffinsen hade min kväll sett helt annorlunda ut. Jag hade istället gått upp och borstat tänderna, varit klar kanske tio över tio, därefter hade jag gått ner, borstat håret, fönat och plattat så jag hade sett riktigt fin ut. Därefter hade jag tvättat händerna och gått och lagt mig, läst en bok eller en tidning en stund innan jag somnat. Nu kl elva prick, hade jag förmodligen släckt lampan. Men så är ju som bekant inte fallet. Mina lår klistrar sig mot varandra där jag sitter, jag är blöt och okammad i håret. Jag är full i magen. Detta har inte bara förstört min kväll utan även morgondagen då jag kommer gå runt med putmage och frissigt ostyrigt hår.

Nu såhär efter att jag slutat äta och vet att det inte finns någon möjlighet för mig att äta något mer idag känner jag mig trots min nedstämdhet lugn, precis samma lugn som infinner sig i mig då jag stoppar ett tuggummi i munnen - lugnet av att ha kontroll. När jag tuggar tuggummi har jag kontroll, jag vet att jag inte behöver stoppa något annat i munnen eftersom den redan är upptagen. Varför jag känner samma lugn nu kan tyckas konstigt. Jag har inte funnit orsaken än… det är nog mitt problem.

Jag undrar nu, finns det någon i denna värld som kan hjälpa mig?? Som kan ge mig ett gott råd, som kan tala om för mig att SLUTA med mitt förbannade beteende???

Annars kommer jag sluta som en tjockis - Min STÖRSTA mardröm

2010-12-05 @ 23:28:30
Postat av: Simone

Anonym: Ge upp drömmen om att "äta perfekt" "ha en perfekt dag" eller "ha en perfekt kropp". Börjar du med förbud är det kört!Detta gäller mat, tider,ja allt. Det är det vi INTE får som blir så lockande. Jag talar av erfarenhet. Om du inte klarar på egen hand, våga söka hjälp i tid.

2010-12-06 @ 16:36:23
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: .

du anonyma med ditt långa inlägg. Jag tkr det var otroligt bra skrivet o det är precis sådär för mig oxå! Det är ett rent helvete att inte ha kontroll! Att inte kunna ta en kaka utan att tömma hela burken! Det är verkligen hemskt o man känner sig så äcklig! Men du..vi är ju inte ensamma. Det är ett rätt vanligt problem vi har. ovi har det inte enbart för att vi har en dålig karaktär.Det är så mkt som ligger bakom problemet. O därför är det så svårt för oss att bli friska. Men vi kan klara det! vi SKA klara det! vi måste bara tro på oss själva o ALDRIG ge upp!

2010-12-07 @ 12:42:19
Postat av: pussel

anonym:

Jaa du, vad ska jag skriva.. Jag tycker att jag kan förstå precis hur du känner. Varför beter man sig sådär dumt, så totalt jävla ONÖDIGT!? =(

Den absolut viktigaste faktorn där tror jag är att du inte ätit ordentligt på dagen, därför blir du ju hungrig/sugen på kvällen. LCHF-kost kanske kunde vara till god hjälp..



Tycker absolut att du ska söka hjälp inom vården också. Inte för att de kanske alltid är de bästa att hjälpa till, men du får iaf en samtalskontakt och hjälp och stöttning att berätta för dina närmaste...



Att söka information själv om sitt problem är väl också bra för förståelse och kanske också självhjälp.

Kram!

2010-12-07 @ 19:09:58
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0