Lördag

Vikt: 64,2 kg (!!)
Gjorde lite situps och armhävningar bara för att.. idag.

Hetsåt igår "för sista ggn". Gott ibörjan, jag var hungrig, äckligt på slutet. Har t o m varit lite halväcklad av glass idag. Har inte varit sugen på något onyttigt idag.

T kom sent igår och jag hade precis börjat dammsuga. Han diskade min veckodisk ♥, och tvättade handfatet och toaletten. Skönt att få liite rent iaf, mitt i allt stök.

Idag har vi varit på stan och jag har köpt fem onödiga klädesplagg på rea, bl a ett par för små shorts ^^. Har känt mig bra idag! Fet, ja, men magen har inte varit uppsvälld och jag har inte haft ångest (än, peppar peppar...).

Fick jordens mens igår och blödde igenom på jobbet. Antar att det beror på aborten. Brukar inte blöda såå mkt första dagen.

Såg en massa smala tjejer på stan. Bl a tjejen i kassan på BikBok. Shit, hon var perfekt =/. Vi handlade på konsum på väg hem och när vi kom ut sa T att han hade sett en tjej där inne som hade gått samma utbildning som honom. Då hade hon varit smal och snygg och nu hade hon gått upp en hel del i vikt och hade plockat i chokladkakor i sin korg...... Jag blev nästan sur för att han inte hade pekat ut henne för mig i affären. Usch, det är så sorgligt. Jag har nästan lust att gråta för hennes skull och jag önskade att hon läste min blogg så att jag kunde få kontakt med henne. Tänk om alla ätstörda (iaf vi med bulimi?) kunde hjälpa och stötta varandra och kanske hitta vänner för livet.. Jag bor i Linköping...;-)
Nej, visst, jag vet inte om just hon har bulimi... men varför går man annars upp mkt i vikt? Och det är ju ändå lite misstänkt om man handlar mkt onyttigheter dessutom.

Jaja, nu ska vi äta tacos här och kolla på film och sen äta lite chips (jag ska bara smaka typ =P). Har bara ätit frukost idag (lagom/lite) och en kaffe mocka (stavn?) på stan. Magen känns tom, känns bra.

Fasen vilken bra dag jag har haft!! Jag hoppas att resten av kvällen också blir det.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Fan vad kul att höra att din dag varit så bra! Jag håller med, det känns lite som jag vill hitta nån eller ett gäng med bulimi som förstår mig och att vi ska bli bästa vänner... ha-ha. Lät lite mobbbat.

2010-04-24 @ 23:39:23
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: elina

Hej. jag är 22 år, har haft bulimi sedan jag var 14. har precis påbörjat samtal på sthlms center för ätstörningar och bestämt mig för att bli frisk.



har du funderat på behandling, eller varit på någon?



ta hand om dig. kramar

2010-04-25 @ 00:14:28
URL: http://thefightison.blogg.se/
Postat av: Wilma

Härligt att höra att du haft en lyckad dag! Fler sådana "bradagar" här framöver tycker jag! =)



Ja, tänk så skönt det vore att få träffa andra med bulimi, prata och verkligen få känna sig förstådd.

Kram på dig vännen!

2010-04-25 @ 11:27:19
URL: http://friskochfri.blogg.se/
Postat av: pussel

Tack fina ni!



elina: Jag har gått i en äs-grupp och funderat på dagvård, men äs-enheten tyckte det var bättre att jag fortsatte jobba eftersom jag hade/har ett jobb.

2010-04-28 @ 19:45:01
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0