Gårdagens, torsdag 1 april 2010

Vikt: 63,0 kg
Motion: 2*40 min promenad

Frukost: 2 tbl Nushape, 1 kapsel omega-3, 1 tbl D-vitamin, 1 kapsel Multikvinna, 2 ägg (alltid ekologiska), 1 avocado


Fm-fika:
1 kopp kaffe m grädde
Lunch: 2 tbl Nushape, köttfärslimpa, sallad, lite klyftpotatis o lök


Em-fika:
1 kopp kaffe m grädde, 1/2 kanelbulle, 1/2 kardemummabulle (kändes helt onödigt efteråt =/, hade hellre varit utan)
Middag: 2 tbl Nushape, köttfärslimpa (på tåget på väg till T)
Kväll: 1 glas vitt vin (får se om jag blir dålig i magen av ett enda glas nu då...)

2 ägg och 1 hel avocado var lite för mkt till frukost. Jag var inte alls hungrig när det var dags för lunch (vi brukar äta redan halv tolv på jobbet). Men frukosten är väl den bästa att överäta på iaf eftersom man gör av med energin under dagen och jag har ingen chans att sitta och fortsätta och äta hela dagen eftersom jag måste till jobbet.

Kommentarer
Postat av: vaso

hej



jag beundrar dig av att du fortsätter kämpar för att bli frisk, men som du sa har det gått tio år och fortfarande hetsäter du. Jag vet när jag hetsäter är för att jag känner mig stressad, men speciellt när jag är deprimerant. då vill jag äta 6 st snickers och äta en hel liter paket choklad glass. men nu har jag slutat jag har minskat det is tor grad jag kanske äter lite glass en eller två ggr per vecka. kanske det beror på att jag mår mycket lyckligare nu. Därför vill jag fråga kan det beror på att miljö får dig hetsäta. jag menar själva situationen med T att ni bråkar att du hatar honom för att han inte behanldar dig, kanske han har varit otrogen mot dig just därför hatar du honom så mycket att du vill ta självmord och själva dessa bråk kan får dig hetsäta. Jag vet att det beror på andra anledningar. men om du skulle bryta den mönstret genom att göra slut med T och gå söka dina drömmar. försöka att vara personer som vill hjälpa dig att bli frisk och försöka vara singel för ett period tills du kan finna dig själv och försöka hjälpa dig själv genom att söka hjälp hos en terapeut. en ständigt positiv miljö kan hjälpa dig tro mig. om jag har fel snälla emaila mig och förklara varför jag har fel.

jag vet att du tycker dte är konstig att en ökänd människa ger dig tips om hur ska du bli frisk. men tror mig jag skulle också vara glad om någon människa skulle råda mig om något för att hjälpa än att låta bli. Just därför har vi stor skillnad från djuren, det är för att vi kan kommunicera och känna medlindande för varandra och har behov av avrandras hjälp. Jag hoppas du svarar. ha en trevlig helg jag hoppas du blir frisk om inte helg kan halvt räcka.



från en ökänd läsare

2010-04-23 @ 20:58:39
URL: http://no2perfection.blogg.se/
Postat av: vaso

eftersom jag var så insatt av att skriva det jag ville säga och jag skrev så mycket att nu när jag såg efter har jag missat ett hel ord och många meningar låter oförståndiga. så här en bättre kommentar



Jag beundrar dig av att du fortsätter kämpar för att bli frisk, men som du sa att det har gått tio år och fortfarande hetsäter du, då kanske är det något som hindrar dig. Jag vet när jag hetsäter är för att jag känner mig stressad, men speciellt när jag är deprimerat. Då vill jag äta 6 st. Snickers och äta en hel liter paket choklad glass. Men nu har jag slutat jag har minskat det i stor grad jag kanske äter lite glass en eller två ggr per vecka. Kanske det beror på att jag mår mycket lyckligare nu. Därför vill jag fråga dig, kan det beror på att miljö som får dig att hetsäta. Jag menar själva situationen med T att ni bråkar att du hatar honom för att han inte behandlar dig väl, kanske han har varit otrogen mot dig just därför hatar du honom så mycket att du vill ta självmord och just dessa bråk kan få dig eller en att hetsäta. Jag vet att det beror på andra anledningar. Men om du skulle bryta den mönstret genom att göra slut med T och gå söka dina drömmar. Genom att försöka att vara med personer som vill hjälpa dig att bli frisk och försöka vara singel för en period tills du kan finna dig själv och försöka hjälpa dig själv genom att söka hjälp hos en terapeut. En ständigt positiv miljö kan hjälpa dig tro mig. Om jag har fel snälla e-mail mig i så fall och förklara varför jag har fel.

Jag vet att du tycker det är konstig att en ökänd människa ger dig tips om hur du ska bli frisk. Men tror mig jag skulle också vara glad om någon människa skulle råda mig om något för att hjälpa mig än att låta bli och låta mig upprepa samma misstag. Just därför har vi stor skillnad från djuren, det är för att vi kan kommunicera och känna medlindande för varandra och vi har behov av varandras hjälp. Jag hoppas att du svarar. Ha en trevlig helg jag hoppas du blir frisk om inte hel kan halvt frisk räcka.

2010-04-23 @ 21:17:39
URL: http://no2perfection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0