Tisdag 22 sept

Jag ska få barnvakt. Det som jag hela tiden trott är den enda lösningen på mitt problem. Jag berättade för T inatt att jag har bulimi!! Trodde aldrig att jag skulle få det ur mig. Jag fick kämpa med att säga det, orden vägrade att komma fram.

Förra veckan mådde jag så satans dåligt så jag vägrade fortsätta leva om den här veckan skulle bli likadan. Självklart hetsåt jag igår ändå och då blev jag ju rätt besviken på mig själv om man säger så ^^. Började bråka med T på kvällen och sen bara grät jag för att jag var så ledsen och förtvivlad. Han höll om mig trots att jag hade varit så elak innan. Söta T. Han grät också och tyckte ju att jag måste äta antidepp och göra allt som går för att inte ta livet av mig. Eftersom jag inte klarar av att vara ensam så erbjuder han sig nu att vara med mig från kl 17 när jag kommer hem från jobbet och hela kvällen. Jag fattar inte hur det ska gå med hans studier (han behöver plugga en del kvällar) och han har precis börjat träna på gym också. Känns verkligen som jag förstör hans liv nu. Men som min terapeut sa idag, det kanske räcker med en period. Sen kanske vi kan göra saker på egen hand så småning om..

Berättade för terapeuten idag att jag berättat för T och att jag mår jättedåligt och inte vill leva och sådär. Då hämtade hon psykologen och dom verkade lite oroliga haha ;-). Jag hade inte sovit många timmar så jag grät förstås. Iaf så skulle han skriva ut nåt nytt antidepressivt som jag inte kommer ihåg vad det hette (ska hämta det på apoteket med T strax). Börjar med en tablett om dagen imorgon. Hoppas hoppas hoppas det hjälper nu och INTE har viktuppgång som biverkning. Det klarar jag bara inte av.

Har inga pengar kvar igen.. Lånade 150 kr av T härom dagen som naturligtvis tog slut direkt på mat.. Så nu måste T följa med och betala min medicin. Allt är så jävla pinsamt samtidigt som det är skönt att han vet nu. Han reagerade väldigt skumt inatt när jag berättade tycker jag. Han blev typ lättad, han hade trott att jag led av nåt mkt värre. Vad kunde han inte säga, men att det "bara" var bulimi verkade han tycka var väldigt skönt..

Försov mig idag och fick jättebråttom imorse. Hann inte äta frukost, och lunch blev en burk kikärter. Så idag har jag hittills ätit: 1 burk kikärter, kaffe m mkt mjölk, 2 kapslar omega-3, kaffe m grädde.

Inte så mkt kan tyckas, men det känns som jag inte gjort annat än ätit idag =(. Förstår inte varför det måste kännas så =(. Min mage är uppsvälld och jag vill inte alls äta middag med T nu när han kommer hem, men jag måste väl =/. Skönt att veta att jag "slipper" hetsäta idag iaf! Älskade T, han skulle bara veta hur mkt han hjälper mig genom att bara vara med mig ikväll ♥!

Kommentarer
Postat av: mirame

Skönt att du uppdaterar!!!



Och angående T, vilken kille! Skönt med nån som förstår vad det handlar om till slut, håll hårt i honom!

2009-09-22 @ 17:19:03
URL: http://cielos.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har också bulimi eller en blandning av anorexi och bulimi eller ätstörning UNS brukar det också kallas. Jag hetsäter, svälter mej, tränar mycket eller minst en promenad( 60 minuter) och ett pass på gymet. Idag har jag kört spinning i en timme. Viktmässigt har jag anorexi men har mens. Jag är nog ganska unik för jag hade mens när jag vägde 35 kg. kräks inte lika mycket längre och det känns jobbigt för på något sätt måste man ju göra sig av med maten på. Jag skulle också vilja ha en kille som T! är kär men han tycker det är så komplicerat när jag är sjuk. men kär är jag iallafall!!

Kram Linda

2009-09-22 @ 19:46:44
URL: http://www.lindakisse.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

starkt av dig att berätta. jag har också bulimi, jag minns när jag skulle berätta för min pojkvän, vänner osv.. satan vad svårt det var att få ur mig och jag skämdes som satan.. men sen blev det skönare iaf! Kram bella

2009-09-23 @ 16:20:38
URL: http://bellanamob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0