Planering!

Nya spelregler igen...
Jag ska försöka att bara äta med andra, aldrig ensam. Att bara dricka när jag är ensam. När jag äter med andra ska jag försöka tillåta mig själv att äta vad som helst. Klart jag vill försöka äta så nyttigt som möjligt för att slippa för mycket ångest, men vill ändå försöka tänka att OM jag äter massa onyttigt med andra så GÖR DET INGENTING (och jag måste inte hetsäta efteråt..) eftersom jag ändå inte ska äta något när jag är ensam sen!!

Åh tänk om det skulle funka! ♥
Mitt största problem verkar vara att sluta äta när jag väl äter. Äter jag med andra måste jag ju sluta nångång... Även om jag tillåter mig att äta ägg tex, så har jag jättesvårt att sluta äta fast jag äter en nyttig portion mat =/. Så fort jag har massa mat i magen känner jag "kört-känslan" och vill bara fortsätta äta tills jag är spyfärdig och sen spy upp skiten så jag blir tom igen. Samma visa varje gång. Lika bra att inte äta alls då ju? Jag orkar inte med ångesten(?) efter att jag ätit. Det funkar inte, går inte. Jag vet att jag borde lära mig nångång. Kan ju inte hålla på såhär hela livet, men jag får ju ingen hjälp! Jag behöver hjälp! Nån som sitter med när jag äter och är med mig hela tiden så att jag inte kan hetsäta, och som jag kan krama, gråta och skrika ut min ångest hos när den outhärdliga känslan kommer. Det kan inte vården erbjuda mig. =( Vet inte ens om jag vill iofs. Vill ju inte bli tvingad att äta. Vill vara med någon som känner mig bra (en pojkvän) så att jag kan äta vad jag vill (nyttigt), men ändå ha någon som håller koll på mig och stöttar mig.

Kommentarer
Postat av: Nelmo

http://certify.blogg.se är min nya blogg :)

2009-05-15 @ 16:25:46
URL: http://nelmoo.blogg.se/
Postat av: Cy.

Vad var det för snubbe du åt middag med i la Stockholma? En vän eller..? :) Var konserten bra?



Ang. "Tisdag, bara elände"

En hel chokladkaka med så hög kakohalt? Blä.. Då är det verkligen bulimi som talar och inte sötsug eller så.. för det blir så mycket kakao att det inte blir gott efter några bitar. :/





Jobbig sits där på natten/kvällen när du hade hetsat och fick besök. Det har hänt mig med, man har hetsat och tryckt i sig för kung och fosterland och så helt plötsligt dyker någon upp, en kompis eller en pojkvän eller liknande. Gud vad irriterande, pinsamt och jobbigt det är.



kram

2009-05-16 @ 00:09:07
Postat av: lillis

jag fattar sprecis vad du menar. Jag kan fortfarande känna att jag hellre äter godis ensam än att svullsa framför någon som inte äter... konstigt den där känslan..

2009-05-16 @ 02:17:47
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: lillis

http://frulillis.blogspot.com/

2009-05-19 @ 09:55:45
URL: http://frulillis.blogspot.com/
Postat av: pussel

Cy.: Ja, en kompis kompis kan man väl säga ^^. Tror han är intresserad av mig dock =/. Jaa, konserten var helt underbar! =)

2009-05-25 @ 21:40:14
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0