Idag och imorgon och sedan fr o m lördag...

Det blir hetsätande ikväll och imorgon fast jag egentligen inte vill. På lördag blir det omstart. Då ska jag på 70års fest. Sen bor jag nog hos mamma ett par dagar. Efter det åker jag till sthlm (nångång nästa vecka) och är kvar över helgen. Veckan därefter m å s t e jag börja plugga som fasen till mina omtentor, eller så kan jag typ gå och hänga mig.

Har bestämt med T att vi ska ha typ "godislöfte" i höst. Både han och jag mår bara dåligt av att vi äter så mkt godis. Jag ska föreslå att det ska gälla från och med lördag, den 25 juli. Hemmagjorda bakverk och glass och sånt som folk brukar bjuda på ska jag försöka äta lite av utan ångest. I övrigt ska jag äta så nära LCHF jag kan komma, jag tror jag mår absolut bäst av det.


Kommentarer
Postat av: Bullen

Det gör så ont att läsa dina ord, för jag vet precis hur det känns. Jag har gjort det så många gånger själv.



Måste du verkligen hetsäta imorgon? MÅSTE du? Vad händer om du inte skulle göra det? Jag tycker du ska skriva upp en lista när du vaknar. Skriv 2 kolumner, den ena med vad du får ut av att hetsäta, och den andra vad du kommer få ut av att inte göra det. Försök att skriva ned vad som kommer hända om du låter bli också; hur det kommer kännas och vilka positiva saker som kommer komma ur det.



Det har iallafall fungerat för mig ett par gånger, när jag har stått och vacklat på kanten.



Lycka till!!

2009-07-24 @ 00:33:21
URL: http://www.bullenstankar.blogspot.com
Postat av: pussel

Vilket bra förslag! Tyvärr läste jag det inte förrän nu på kvällen...



Jag har gjort nåt liknande hos min terapeut en gång, och jag VET ju att listan med fördelar på att inte hetsäta blir så mkt längre än på hetslistan. Men jag ska nog ändå försöka mig på en sådan lista nästa gång!! Tack <3

2009-07-24 @ 20:04:52
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0