Gårdagens + dagens

Åt lax med fetaost, klyftpotatis och bearnaisesås till middag igår. Sen en halv flaska vin och starka drinkar.. =P

Idag:
Vikt: 63,3 kg

  • Lax med fetaost, klyftpotatis och bearnaisesås, kladdkaka med grädde (usch vilken INTE bra måltid..)
  • 2 ägg, broccoli kokt i smör och grädde, keso, senapssill, brieost, kaffe m grädde
  • Några jordgubbar, 160 g turkisk yoghurt, paranötter och valnötter

Update 23.51: Ångest. Satan vilken ångest jag hade efter att jag ätit allt det där till middag (de två sista punkterna). Funderade på att gå och köpa godis och hetsa för att få spy. Velade ganska länge och lyckades på något sätt välja att inte hetsäta idag(!). Jag kände verkligen inte för godis. Var inte ett dugg sugen. Inte sugen på att må så jäkla dåligt som vid hetsätning heller för den delen...

Grannen spelar också roll. Han skulle komma och säga godnatt när han kommer hem från några kompisar ikväll.. Det hjälper mig att välja rätt.
Åt två portioner kladdkaka efter lunchen idag. Inte roligt. Men orka sabba alla dagar jag råkar äta något oplanerat och onyttigt. Jag vill inte mer. Jag vill klara att inte hetsa, att äta lagom eller lite, och långsamt gå ner i vikt. Jag vill!

Istället för att hetsa ikväll har jag städat lite. Såå mkt bättre.
Imorgon skulle jag vilja komma ut på en morgonpromenad. Får se hur det går. Godnatt! ♥


Kommentarer
Postat av: M

Hej Pussel!



Läser din blogg, och som det ser ut så är det inte mkt bättre än att vi har samma problem. Hemskt.



En fråga: har du börjat få problem med dina tänder?

Jag har haft bulimi i 10 år och man kan säga att det börjar kosta. Usch. Tycker det är så oootroligt pinsamt att gå till tandläkaren.



Hoppas iaf att du har en bra dag!



Sköt om dig!

2009-04-16 @ 20:55:11
Postat av: pussel

Hej M! =)

Usch vad trist att höra. Ja, emaljen på mina framtänder håller på att frätas bort =(. Jag var "tvungen" att säga till min tandläkare förrförra året att jag hade bulimi... Så nu vet han. Men FY vad hemskt det var.



Kram på dig!

2009-04-17 @ 00:00:46
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: M

Vad modigt!!! Själv kör jag på att jag äter massa frukt, småäter, dricker läsk och allt sånt som de säkert genomskådar. Pinsamt. Nu har det gått lååång tid sen jag var där sist. Ska ta tag i det och ringa. kanske till och med säga som det är.



Kram och sköt om dig!

2009-04-17 @ 22:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0