Söndag

Min farmor har flyttat från ett kasst äldreboende (där hon blev slagen!!) till ett nytt äldreboende (som hade tre års väntetid, men hon slapp vänta så länge som tur var. Tror hon väntat ett och ett halvt år.) som verkar MKT bättre!
Såå skönt. Mamma och jag var där igår hela dagen och flyttade grejer, hängde upp kläder i garderoberna och monterade ner, och upp, en bokhylla samt satte in böcker i den och badrumssaker i badrumsskåpen. Jag fick en sticka i ena pekfingret, ganska ordentligt sak =/. Men jag överlever väl ^^.
 
Nåt som är värre är jobbet. Usch. Ska jag orkar söka nytt jobb? Eller börja plugga igen? Kan jag plugga (utan att bara strunta i det och vara hemma och hetsäta istället...)? Jag vet inte =/.
 
Idag har jag ätit massor. Och sprungit fem kilometer!!! Sprang fem kilometer förra lördagen för första ggn här hemma (har sprungit fem km väldigt långsamt hos mamma tidigare), och nu sprang jag för andra ggn! =)
Förra ggn sprang jag med S på drygt 32 minuter, idag sprang jag på drygt 29! Verkar dock inte vara riktigt fem km, inte enligt RunKeeper iaf.
 
Dagens mat i bilder (plus ett par bitar mörk choklad till som jag inte lagt in i datorn):
    

Jag planerade blommor i två balkonglådor hos min farmor. Idag har jag planterat om lite växter här hos mig =). Får aldrig ändan ur vagnen och gör sådana saker, men idag tog jag tag i det. har planterat några tomatkärnor och citronkärnor och paprika kärnor tror jag det är. Har glömt, och har inte skrivit upp vad det var.
 
Planterade en avokadokärna idag (igen, mina tidigare har alltid dött efter ett par år =/). Satte ut några krukor på balkongen, de borde väl klara sig nu över nätterna? Jag kan verkligen inget om odling.. men tycker det är kul med växter och jag skulle vilja ha mina egna kryddor och tomater åtminstone.. Och jordgubbar! Får se om det kan bli av någongång..
 
Åt minst lika mkt mandel till (som det som är fotat) som jag inte fotade, plus två 85%-iga chokladbitar till.
Nu måste jag försöka komma isäng. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0