Shopping

Var på stan en sväng idag och såklart köpte jag på mig lite reagrejer ^_^.

Det turkosa linnet är mörkare turkost i verkligheten. Aja, iaf så fanns det bara XS kvar i det så det ska jag alltså ha när jag blir smal och fin (närmare bestämt i sommar höhö) ;-). Brukar annars lägga upp kläder och dagens "outfit" i min "offentliga" blogg (den här är ju anonym), men vågar inte skriva att jag köpt ännu mer kläder där ^_^. Jag är nog i det närmaste shoppingberoende  (eller snarare kanske rea-beroende?).

Kommentarer
Postat av: petra

Ja, det där med shopping går ofta hand i hand med ätstörningar...Jag behöver vara vaksam hela tiden på alla möjliga flyktbeteenden. Mat, shopping, datorn osv. Vi har ett behov av att fly verkligheten och söker kickar. Sockerkickar, svältkickar, viktnedgång och även shoppingkickar. Det blir som ett litet rus i hjärnan. (dopamin)

Googla "beroendepersonlighet", så kan du läsa en hel del om hur det fungerar. Mycket intressant, och det hänger i hop med ätstörningen. I alla fall för mig.

2009-05-28 @ 21:54:57
URL: http://pamfredh.blogspot.com
Postat av: E!

Mm, jag med. Och det är liksom inte bara kläder som gäller, vad som helst som kostar pengar, och vi vet ju allt för väl vad det kan vara... (PS min blogg är offentlig så inga äs-iga svar ;))

/sdfa

2009-05-30 @ 19:52:53
URL: http://eelvelin.blogg.se/usa
Postat av: pussel

Mmm... =/

2009-06-06 @ 00:05:19
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0