Orkar inte!

Sitter och försöker plugga. Försöker läsa vad jag ska göra, men jag orkar inte ens det! Orkar inte, vill inte, kan inte. Allt är så jobbigt. För att slippa allt jobbigt i livet så hetsäter jag istället, eller surfar. Eftersom jag har bestämt mig för att sluta hetsäta^^ (jaa jag vet, inte så troligt) så surfar jag istället för att ta tag i alla 'måsten'.

Jag har ångest. Jag tror att det är ångest i alla fall. Inte panikångest, men en oro i kroppen som inte vill försvinna (och som jag i vanliga fall brukar dämpa med just hetsätning).

Varför har jag så svårt för att ta tag i saker? Varför är jag så lat? Varför (verkar det som) har vissa människor mycket lättare att ta tag i och genomföra jobbiga saker? De flesta klarar ju i alla fall av att ta tag i sig själva och sätta sig och plugga, om de nu är studenter. Men inte jag. Eller, kan, kan jag väl, men 'orkar' inte. Svag, lat och orkeslös. Vilken kul person.. not.

Igår kväll önskade jag att jag skulle slippa vakna idag. Den nedstämdheten verkar sitta i idag. Orkade inte gå iväg på någon morgonpromenad ens. Snöigt och eländigt ute. Har skavsår efter båda mina par kängor nu och gympadojor är så jäkla halt att gå i när det fortfarande är isigt ute.


Jag orkar inte med den här dagen. Jag vill inte leva den. Vill inte åka till skolan och labba i eftermiddag. Jag förstår inte. Jag är så dålig i den kursen. Vill inte, vill inte, vill inte. Vill bara gömma mig under täcket och försvinna. *Suck*


(Snodd från http://viktigmanniska.blogspot.com)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0