Överätning och åter överätning

Usch vad ledsen jag blir av att läsa mitt senaste inlägg =(. Borde jobba nu, men får ju aldrig tid att blogga längre. Eller rättare sagt, jag tar mig inte tid. Jag överäter godis på kvällarna istället...
 
Usch, usch, usch. Sen veckan innan midsommar tycker jag att jag överäter hela tiden. Har träffat J mkt mindre på vardagarna, så det är väl därför. Ensamma kvällar är inte min grej. SUCK. J har känt sig lite sjuk (har ont i halsen) både den här veckan igen, och midsommarveckan. Och jag är hemma och tycker synd om mig själv och överäter.
 
Köper en massa godis också, och naturgodis, bara för att det är extrapris. Så himla dumt. Varför köper jag hem skit som jag inte vill äta!? Mår ju bara skit av det. Får ont i magen, gaser, ont i magen, och mår skit psykiskt. Bara dåligt helt enkelt. Lite gott är det i början, ibland, men är det värt det!?. Jag har iaf inte ätit upp allt på en gång. Men jag har definitivt ätit mer än jag mår bra av, och flera gånger har det varit lite hetskänsla över ätandet. Att jag inte kan sluta riktigt.
 
Nu har jag köpt en stor påse godis igen den här veckan, och ät väl säkert upp hälften igår kväll. Direkt började jag tänka att det är ju första juli på lördag, från och med juli ska jag inte äta något mer godis. Sen kommer jag på mig själv med att det är ätstärda tankar. Jag SKA INTE ha några "omstarter" mer. Jag SKA INTE förbjuda mig att äta ditten eller datten.
Funderade på om jag ska be J ta med resten av godiset hem till sig, eller be S. Men nej, äter jag upp det ikväll så gör jag det, Äter jag en del av det så gör jag det. Äter jag det en annan dag så gör jag det. Jag vill bete mig normalt. Jag vill kunna ha vad som helst hemma, även godis. Det har gått så himla bra det senaste året ändå. Även om jag överäter ibland, så har jag ändå kunnat ha jordnötssmör och godis hemma i långa perioder innan jag ätit upp det. Dock äter jag upp allt inom några dagar oftast när jag väl börjar äta av det ^^. Det känns fortfarande lite sjukt =/. Men jag är ju på bättringsvägen. SÅ extremt mycket bättre egentligen. Ja visst , jag har väl ett litet bakslag nu, men frågan är hur jag ska hantera det. Är det bättre att sätta upp regler för mig själv igen som jag ändå inte håller och blir besviken på mig själv av?
 
Jag tror jag behöver laga mer riktigt mat och äta ordentligt på dagarna. Äta ordentligt med grönskaer till maten också. Har börjat äta mackor till lunch den här våren. Det funkar väl, men behöver nog lägga till mer grönsaker tror jag. Kvällsätandet när jag är ensam vet jag inte riktigt hur jag ska hantera. Någon som har något tips?
Jag vill ju inte ha några förbud. Kanske planera frukt till eftterrätt efter middagen. Eller försöka att inte ha godis hemma helt enkelt. Har mkt 90%-ig choklad, och det har funkat rätt bra förut att äta ett par bitar mörk choklad efte rmaten för att tillfredsställa "sötsug" eller vad det nu är för begär jag har att fortsätta äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0