Still working...

Hej!
 
Idag är det onsdag. Jag hittade en till video som tar upp flera bra saker, och det viktigaste tror jag: Sluta banta, sluta ha regler och förbud. Har man inga regler finns det inga att bryta! Då "behöver" inte kroppen "passa på" att äta onyttigt när man ändå har misslyckats med att följa sina regler.
 
 
Idag har jag blivit diskriminerad på jobbet (p g a att jag är kvinna? p g a att jag är jag? p g a att jag jobbar i det team jag jobbar i? ingen aning). Och det är INTE första ggn. Suck. Blev så förbannad. Nu har jag lugnat ner mig. Och jag har inte tröstätit heller. Har kanske överätit jordnötssmör (ett par msk)? Jag har nog ätit det varje kväll... Men jag har slutat äta sen. Jag har inte fortsatt. Jag har inte ätit upp hela burken plus en massa annat skit för att jag "ändå har ätit för mkt redan" och "ändå måste spy". Jag vågar inte ropa hej! än, men jag tänker hela tiden att jag får äta precis vad jag vill. Vill jag ha jordnötssmör idag också, så får jag det. Så det så =P.
 
EDIT lite senare:
Beställde några böcker ^^
 
Just det, skulle skriva om coachningstillfället också, igår. Usch! Jag visste väl att det skulle vara delvis säljarsamtal, för att få mig att köpa ett antal coachningstillfällen. Men jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att den åttaveckorskurs hon ville sälja till mig för att komma över min ätstörning för gott skulle kosta 70000 kr!! Och envis som en amerikansk säljare var hon också, hon ville inte låta mig lägga på och inte prata med någon om beslutet, utan att jag bara skulle säga mina kontokortsuppgifter och få betalningen avklarad. Kan tänka mig att det är många som inte står emot. För hon spelar med ens känslor. Hur mycket är det värt att bli fri(sk) för gott? Hur mycket pengar har jag inte slösat bort på denna sjukdom dessa 19 år som jag haft den? Vad är "ynka" 70000 kr då? Tja, inte vet jag. Att vara fri från en ätstörning, att få tillbaka förhållandet till mat jag hade innan jag fyllde 18 år, ja, det är såklart väldigt väldigt väldigt mycket värt. Kanske värt mitt liv, för jag skulle nog inte orka leva resten av livet med bulimi. Mest p g a ensamheten det medför. Att välja bort livet för sjukdomen. Men nä, jag köper några böcker nu för 904 kr istället och kollar lite på youtube ;-).
 
Dessutom finns det ju 12-stegs program, som faktiskt hjälper, om jag inte skulle kunna bli av med ätstörningen för gott. Men nu har jag sett så många videor och hört om så många som blivit helt friska, så nu tror jag faktiskt att det går att komma tillbaka till ett problemfritt förhållnade till mat =). Och bli av med ätstörningen helt och hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0