Dagens

Dagens då!

Vikt: 62,8 kg (tror jag att det var, kan ha varit 63,8 också^^)
Motion: Tänkte att jag skulle gå på ett bodypump-pass eller gå ut och jogga, men (såklart) gjorde jag inget av det =(. Dock är det väl inte försent att sticka ut och jogga nu iofs...

Frukost: 1 g omega-3, 300 mg Voxra, 1 mugg te m 2 cl mellanmjölk, 1 rågfullkornsmacka m smör, 1/2 tomat o brie
Mellanmål: en kopp kaffe m grädde
Lunch: 1 bit fläskkarré, gräddsås, sallad m olivolja
Mellanmål 1: 1 kopp kaffe m grädde
Mellanmål 2: 1 mugg te m 2 cl mellanmjölk
Mellanmål 3: 1 kopp kaffe m grädde, 1 banan
Middag: 1 burk tonfisk i vatten, olivolja, 1(?) msk majonäs, drygt 1 msk crème fraiche, citron, lite rödlök, 2 ägg, 2 stora cocktailtomater,
+ vatten såklart, och kryddor

Hur fasen ska jag orka räkna ut energin i detta när jag inte har vägt allt? =/
Men det skulle vara väldigt intressant att veta hur mkt energi det är... ;-)
Om jag inte hade sutti och grejat med matkalkyl.se och bloggat nu, så hade jag ätit ist... =/, antagligen hetsat =(.

Hetsåt i söndags, i tisdags och igår. Överåt i måndags men spydde inte.
Jag som skulle starta om första augusti. Sen tänkte jag i måndags, åttonde augusti. När inte det gick heller, så tänkte jag att jag kan inte hålla på så här! Så igår åt jag upp den sista hetsmaten jag köpt (frukostknäcke och choklad och bestämde att jag skulle "starta om" idag ^^. Inget är förbjudet, men ska verkligen försöka att bara äta det som jag tror är nyttigt.

Dum(?) som jag är så har jag köpt hem bananer, havregryn och fullkornsbröd (bara råg och delvis surdeg). Brukar ju alltid gå åt skogen när jag inte håller mig till LCHF, men nu ska jag alltså försöka igen ^^. Raffinerade produkter går bort, så pasta och bröd med vetemjöl går bort. Om jag ska försöka mig på att äta gröt med banan till frukost som jag gjorde för ett par år sen, så köper jag nog hem ekologisk rödmjölk. Får se. Annars gör jag som jag gjort förr, späder ut grädde med vatten och har till gröten, funkar kalasbra! =)

Frågan är hur magen blir av detta.. Jag letar efter ljus och lykta efter den perfekta kosten för magen. Jag har nog IBS? Ömsom lös ömsom hård i magen, ont och gaser. Läste om en man som börjat med paleo-kost (alltså uteslutit gryner och mjölkprodukter), som hade blivit "perfekt" i magen och behövde i princip inte använda toapapper efter att han gjort nr2. Då känns det som han hittat rätt kost för sin kropp...

Nu när jag suttit här framför datorn i ett par timmar så känner jag att jag blivit mätt. Mättnadskänslan efter middagen tar så lång tid på sig att komma! Jag har så jäkla svårt att sluta äta på kvällen. Har ett sug efter maten och orkar inte ta tag i det jag borde göra.. vilket gör att jag flyr genom att fortsätta äta. Så tror jag att det är iaf. Efter middagen var jag sugen på att ta en fullkornsmacka med brie, men det hade spårat ur. Det hade känts som för mkt och sen hade jag bara fortsatt och fortsatt =(. Nu känner jag att jag är nöjd. Ska bara ta en mugg te och sen lägga mig tidigt. MÅSTE sova! Problemet är bara att jag borde fixa matlåda till imorn... Suck. Min fritid är alldeles för kort. Blöh.

Jag har verkligen problem med att hålla mig inom en kategori när jag skriver ett inlägg =P. Allt hänger ju ihop, och alla tankar jag har nu skriver jag bara ur mig! Det här inlägget borde väl vara uppdelat i både "dagens" och "planering", minst. Har så dåliga kategorier =/. Kanske kan surfa runt lite och kolla vad andra har för kategorier och sno ett upplägg? Jag skulle vilja ha färre, tydliga, kategorier...

Kommentarer
Postat av: Loke

hoppas att du får en bra helg. Ta hand om dig. Stor kram

2011-08-12 @ 10:57:22
URL: http://medestruit.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är precis likadan, det spårar på kvällen om jag går bara en millimeter ifrån planen och sen kan jag inte sluta. vad gör du för att orka tvinga dig själv att låta bli att småäta under kvällen? vore supertacksamför tips!

ta hand om dig!

2011-08-13 @ 21:35:18
Postat av: s.

jag har också problem just på kvällen, det är då det havererar om jag inte passar mig. Sjukt hur bra det kan kännas en hel dag och därefter kraschlandning. Men jag har sökt hjälp nu och jag ska bli frisk!



Fortsätt kämpa du också, för det kommer bli bättre!

2011-08-15 @ 15:43:56
Postat av: pussel

s.:

Vad bra att du sökt hjälp och vilken härlig inställning! Jag hoppas verkligen verkligen verkligen att du lyckas bli helt fri från den här skiten! <3



Det enda tips för att motverka småätning på kvällen är väl att äta ordentligt under dagen så att man absolut inte är hungrig. Riktig mat. Tyvärr? =P Sysselsättning är väl bra också, och att inte vara ensam (som jag ^^).



Kram på er fina ni!

2011-08-15 @ 23:16:21
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0