Torsdag 1 okt

Vikt: 60,1 kg =)

Åt "bara" sallad med ost till middag igår plus att jag gjorde nr 2 på toan två ggr under dagen.. så därav viktnedgången antar jag. Men ändå, det känns alltid bra med lite lägre siffror på vågen ^^. Har dock fortf uppsvullen (eller bara fet???) mage och mycket gaser =/, usch. Kanske för att jag äter mer kolhydrater nu? Ris, linser och rotfrukter till lunchen varje dag.

Hade nån liten mellanblödning(?) igår också. Känns aldrig bra. Har haft det några gånger nu under ett par år och man undrar ju om det verkligen ska vara så..

Mådde skitdåligt igår rent ut sagt. Hela dagen faktiskt. Och i förrgår kväll var jag nog det närmaste att ta livet av mig hittills, fast det var ändå ganska långt ifrån tror jag. Låg i sängen och grät och hade ångest och visste inte vart jag skulle ta vägen =/. Men jag har inte hetsätit än iaf! Inte på en vecka och två dagar nu! Trots att jag sov ensam igår natt och mådde skit.

T och jag var och handlade i går kväll och vi köpte både glass och naturgodis och kakor(!).. Ett litet experiment kan man väl säga ^^. Visst ger det mer ångest att ha det hemma, men samtidigt ska det på ett sätt bli intressant hur det kommer gå haha =P. Det SKA gå bra, och KOMMER att göra det. Så länge T är med mig på kvällarna och äter middag med mig så kommer det att gå iaf.

Nu har jag precis ätit en stor skål med turkisk yoghurt, nötter och russin plus en mugg kaffe m grädde. Om en stund bär det av till jobbet och imorn är det fredag! Skönt!
Till lunch blir det rotfrukter och kött, och till middag blir det först brie o kaffe och sedan nån slags vegetarisk köttfärssås och sallad som jag ska fixa.

Hoppas ni får en fin, skön, BRA dag idag! Kramar! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan, jag har en fråga till dig.

jag har nu under en vecka spytt upp nästan allt jag äter (när jag är hemma) men i skolan har jag aldrig gjort det, fast jag känner att jag vill det. jag tränar flera gånger i veckan, men ändå är min mage uppsvälld på nåt sätt, och det står typ samma siffror på vågen hela tiden, varierar mellan nåt kilo och hekton. kan det bero på att jag låter lunchmaten ligga kvar i magen? jag tar ganska mycket mat i skolan, men inte överdrivet mycket. kanske du vet lite mer om detta

2009-10-07 @ 20:48:57
Postat av: L

Vill bara säg att din blogg är det mest äkta jag läst på länge. Jag lider själv av ätstörningar och jag sitter här med tårar i ögonen för att det känns som om jag skriver, fast det är du... All kärlek till dig / L

2009-10-07 @ 22:14:11
Postat av: pussel

*Anonym:* Alltså kroppen har ett liv för sig ^^. Oftast är min mage stor och svullen fast jag äter jättelite och andra ggr är det tvärt om. Att kräkas över huvud taget måste vara skit för kroppen i vilket fall som helst! Man kräks ju inte upp allt man ätit heller, så äter man en massa onyttigt skit så tar väl en hel del upp av kroppen vare sig men vill el inte.. och mycket socker leder ju till fettinlagring så jaa... inte vet jag.. sluta kräkas ;-).. (nä jag vet, sorry,, men sök hjälp?, du kanske har turen att stöta på nån vettig människa inom vården..)

2009-10-11 @ 13:39:00
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: pussel

*L:* Det är ju hemskt att du känner igen dig, egentligen. Ändå känns det bra varje gång nån skriver det just för att man inte är ensam.

Massa kramar <3

2009-10-11 @ 13:41:21
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0