Sms till mamma

Hej! Lyssnar du på gudstjänsten i p1? Jag har fått till mig att fokusera på acceptans. Jag kan inte göra något åt min chefs beslut eller politikers beslut eller någon annans beslut. Men jag kan välja att acceptera dem. Nu i förmiddags när jag yogat och stod och skalade ett granatäpple så kom jag på att alla människor utgår från sin verklighet och sin situation just då. Och ingen annan än den personen vet hur den personen känner och tänker och allt den erfarit i sitt liv. T o m en mördare gör sitt bästa. Vad den känner och tänker måste göras just då. Just i den stunden i den personens liv så är det "rätt" beslut /det bästa den personen kan åstadkomma. Och när jag tänkte det så kände jag att med den acceptansen kan jag förlåta vem som helst. För hur kan jag klandra någon för att ta fel beslut när den personen inte kan göra något annat än just det i den stunden?
Jag tror att jag får såna här insikter för att jag jobbar i 12-stegs programmet och börjar få kontakt med Gud /en högre makt. Det gör mig glad och kärleksfull. Håller tummarna för att du blir bättre i ryggen nu. Ska be för dig. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0