Mer nagelpynt =P

Weeii =), idag fick jag mina sista tre små paket av nageldekorationer jag beställt. Så mkt smått =P.
Då ska jag bara orka fixa med naglarna då ^^. Hoppas jag kan välja det framför att äta hela kvällarna...
 
Kommer inte ihåg om jag redan skrivit det, men jag har bestämt mig för att inte äta något godis, glass eller bröd (eg säd öht) i januari. Redan första dagen på jobbet bjöds det på choklad, men jag åt omelett istället =). Skönt.
 
85%-ig choklad tänker jag dock äta... nu =P,
 
Vill få med mig folk på Whole30-utmaning (strikt Paleo) i februari! Har precis börjat läsa boken "It starts with food". Tror det är en bok alla borde läsa ^^. Jag är iaf jättetaggad och blir mer och mer motiverad att verkligen satsa en månad på Paleokost. Men jag vill ju utmana mig tillsammans med andra. Roligare och lättare. Tror jag håller på att få med "S" på detta (förhoppningsvis redan i februari). Kanske ska försöka mig på någon på jobbet också, men tror tyvärr inte jag kommer få med mig nån där. Även om det finns ett par stycket som verkligen borde ändra sin kosthållning.. =/
 
Hm, tänkte försöka komma isäng före elva idag... Och så tänker jag läsa minst ett kapitel i "It starts with food" innan jag släcker. Känns som det var längesen jag läste en bok. I somras läste jag nog en bok, men jag har blivit helt kass på att läsa. När jag gick i typ högstadiet läste jag massor (mest deckare då). Nu är det surfande på internet som tagit över all ledig tid. Inte så bra kanske, jag vet inte.
 
Idag har jag ätit:
kaffe och te med mjölk
omelett med skinka och ost
keso med nyponskalsmjöl och nässelpulver (malda brännässlor), 1 äpple
en "jultallrik" med två skivor skinka, två prinskorvar, rödbetsklyftor m feta, grönkålsstuvning (långkål), brysselkål. några skivor juledamer
 
Nu ska jag dricka te och äta ett par bitar 85%-ig choklad.
 
Det gäller att "orka" bestämma sig. Att bli motiverad/motivera sig. Hur man gör det vete fasen. Jag har aldrig fattat hur man "väljer" att få ork, hur man kan göra sig motiverad. Nu har jag bara "råkat" bli det för att jag snöat in på Paleo-spåret och fått en nytändning att läsa om kost och hälsa. (Och att äta upp alla mjölkprodukter jag har hemma innan februari haha).
 
Edit (23.12): Glömde ju att skriva att jag tränat Bodypump idag! Viktigt ^^. Och så tog jag en bit brie på 55 g nu ikväll också till teet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0