Sjukledig

Jag vet inte hur många apelsiner jag har ätit nu. Och massa nötter.
 
Jag har min första sjukdag på flera år tror jag. Har ont i halsen och hosta, men ingen feber.
 
Jag trodde att det skulle vara skönt att vara hemm från jobbet. Inte jättesjuk, utan bara så pass dålig att jag behöver vara hemma. Kunna vila, surfa, städa lite..
 
Men nej, vad tror jag egentligen? Att jag ska klara av en helt oplanerad dag alldeles ensam?
 
Känns löjligt, men när jag tänker efter så är det väl en ganska bra egenskap människor har (ja säkert alla djur?)? Den här egenskapen att orka tro, hoppas och försöka, om och om och om och om och om igen ^^. Även när man borde "veta" att man inte klarar av det.
 
Frågan är vad jag ska göra nu?
Jag behöver hämta ut nyckel"tags" eller vad kallas det? De har gjort om låssystemet för ytterdörren och tvättstugan så jag måste hämta ut det den här veckan. Hyresvärdens kontor har bara öppet mellan 8-17, då jobbar jag ju.. Så det vore bra om jag orkade gå och hämta det idag när jag ändå är hemma. Är sol ute och säkert skönt att komma ut lite.
 
Den större frågan är om jag ska passa på att handla också..... och isf vad? Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0