Periodisk fasta

Hej hej!
 
Var alldeles för länge sen jag bloggade nu igen... =/
Jag mår mkt bättre.. Jag började med periodisk fasta (intermittant fasting) i tisdags! Spänninde =P.
Experimentera med kosten är (ju?) kul =P.
 
Har varit så feg de senaste åren. Har ju inte velat hamna längre ner i bulimiträsket igen.
Men nu är det en kille på jobbet som kört periodisk fasta i några månader och för honom har det verkat funka bra. Har läst på en del om det och blev så himla sugen på att testa själv ^^.
 
Skönt att slippa besväret med att fixa matlådor till jobbet tex. Tänka på att jag måste fixa frukost, lunch och mellanmål och dessutom planera så att jag har middag hemma.. Nu slipper jag det =P. Jag bara struntar i att äta frukost, lunch och mellanmål, och det har funkat!! Var rädd att jag skulle få världens hetsryck när jag kommit hem från jobbet på kvällarna.. men icke!
 
Jag har ätit stora, fettrika måltider på kvällen, men troligtvis fått i mig mindre energi än jag brukar ändå. Min mage har varit mkt plattare på dagarna trots stor måltid sent på kvällen! Och jag har gått ner lite i vikt =). Hoppas bara inte det muskler, utan fett..
 
Har massor att skriva. MÅSTE bli bättre på att blogga på vardagarna!! Undra om mobilbloggning funkar nu? Så mkt lättare att messa till bloggen då och då, än att bara tvungen att blogga hemifrån från datorn.
 
Måste kolla upp det. Tycker verkligen blogg.se har varit kass med info.
 
Nu ska jag iväg och gå på stan lite tänkte jag.. Men ska verkligen verkligen försöka bli bättre på att blogga även när livet inte är piss!
 
Tusen kramar till dig som läser!! <3
 
Har inte hetsätit på typ två veckor el något nu tror jag!? Eller ok, en och en halv.. ^^ Förra onsdagen står det "HÄ" i min almanacka...

Kommentarer
Postat av: Simone

tror inte att det är bra att äta en stor måltid sådär...alla råd är ju att man ska sprida ut sitt intag jämt över dan. Men visst, skulle du vara ett medicinskt undantag så är det ju bara att köra det som funkar för dig :)

2012-11-26 @ 23:27:11
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: s.

vilken vinst, 1½ vecka är ju fantastiskt ! kämpa vidare och så hoppas jag du uppdaterar mera ;)

2012-12-06 @ 14:25:08
URL: http://nyakrafttag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0