Nagellack och livet

Oj vad många fina kommentarer jag fått! Hemskt att det är så många som känner igen sig, men en del skriver ord som verkligen berör mig. Särskilt ni som skrivit att ni uppskattar min öppenhet när jag skriver.

Jag känner mig så utlämnad nu när mina syskon hittat hit. Dock har de ju lovat att inte läsa här mer, men jag kan ju aldrig veta säkert =/.

Kände bara för att skriva några ord här igen. Har verkligen sjukt mkt att göra på jobbet nu och hinner inte med någonting annat än det nödvändiga på vardagarna.. Igår kväll var ett par vänner här och kollade på Idol. Jättetrevligt =). Vi åt thailändsk hämtmat.

Hetsåt när de åkt hem. La mig kl 04. Tvingade mig upp efter kl 14 när jag snooze:at väckarklockan säkert fem ggr =(. Är det normalt att fortfarande vara dödstrött efter 10 timmars sömn? Jag skulle kunna sova hela helgen igenom. Min kropp skulle gärna gå och lägga sig igen nu. Trots att jag varit uppe i ett par timmar och ätit frukost.

Konversation på msn nyss:

"ok
jag vill åka till ica maxi och köpa nagellack =P, såg flera st där häromdagen som jag vill ha... dock har jag två stora necessärer fulla med nagellack i en flyttkartong ^^ så det är vääääldigt onödigt.. jag undrar om det finns nån slags nagellackshyllor att köpa.. har aldrig sett det.. jag skulle vilja ha typ ett sånt där.. vad heter det, kasthylla tror jag, med små fack... skulle nog var perfekt, har sett ett par på blocket nån gång..
helst skulle jag vilja ha ett tunt skåp med glasdörr el hur jag ska säga.. platt, men rätt stort med massa hyllor eller fack i, att hänga upp på väggen..
kanske ska ta patent på ett sådant och börja tillverka ;-), jag menar, vem vill inte ha ett sådant??"


Jag har den där känslan (lite samma som hetsätning ger kanske??) att om jag köper de där nagellacken så känner jag tillfredsställelse. Shoppingmissbruk, matmissbruk, sockerberoende, alkoholmissbruk, drogberoende... same shit, right?

Suck.
Ikväll är det tänkt att jag ska festa. Jag vill det. Jag vill ha kul. Träffa folk. Bli full. Dansa. Tror jag. Jag har velat det hela veckan iaf. Men nu... nu vet jag inte längre. Det lockar nästan mer att åka och köpa tekakor och glass och godis... Jag är så trött. Jag orkar inte diska och städa. Hur fan orkar folk?

Men jag har ätit en bra frukost nu, trots att jag tänkte tekakor redan i sängen. Men de där tankarna/suget är inte helt borta, bara undanskuffat till ikväll/natt kanske, eller imorgon? Tyvärr.

Jo just det, har träffat läkaren på NPU igen och fått en ny medicin. Jag sa att bulimin är det värsta just nu och han verkar verkligen vilja hjälpa mig på nåt sätt. Jag fick ju så jobbiga biverkningar av Concerta i vintras tyvärr (de hjälpte ju mot bulimin). Så nu har jag fått nåt liknande men en annan medicin och lägre dos. 10 mg Medikinet. Började i måndags (men skippar helgen). Har faktiskt inte hetsat i veckan.. fast gjorde ju det igår då, men en gång på en vecka är ju inget ^^.

Min syster är sjuk nu. För sjuk.
Mamma bor där ett par veckor och jag har hennes bil =P. Hon har nämligen opererat ögat och kan inte bo hemma och inte köra bil på ett tag.

Jepp det var det. En liten statusrapport och ett livstecken ^^.
Kram <3

Kommentarer
Postat av: A

Som sagt, jag är väldigt tagen av din blogg. Kåänner igen så mycket.

Men jag undrar lite om du går på någon diet för att försöka "normalisera" rutinerna kring mat, vad och hur går det isf? Jag är bara lite nyfiken, provde nämligen själv på LCHF men fick panik efter att ha gått upp ett par kg.. så återgick till svält och hets igen :(

2011-10-30 @ 22:44:32
URL: http://http://kampombefrielse.dinstudio.se/
Postat av: pussel

Ja, jag äter åt LCHF-hållet. Jag klarar inte bröd och pasta och sådant. Mår MKT bättre i magen och kroppen när jag äter ägg till frukost jämfört med gröt eller bröd.. Har märkt att ett mellanmål kl 15 med turkisk yoghurt och lite nötter och russin hjälper mig att inte få ett sånt jobbigt sug när jag kommer hem från jobbet.

Dock har jag ju fått en Concerta-liknande medicin nu igen och den gör mig ohungrig och osugen <3. 'Tyvärr' tror jag att det är medicinen som hjälpt mig ifrån hetsen och inte så mkt LCHF. Hade ju varit bättre om det bara var en kostförändring som behövdes.

2011-10-31 @ 20:54:37
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Loke

Shopping är min "andra" last.. Internet shopping på avbetalning..såå jävla farligt..! Kramar

2011-11-07 @ 09:12:49
URL: http://medestruit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0