Hets och semester

Jag hetsåt tre gånger förra veckan, eller eg fyra (en kväll två ggr). Hetsåt tre kvällar veckan innan dess också. Kan det ha att göra med att jag inte är lika strikt med LCHF längre? Eller är det bara psykiskt? Mår jag sämre? Har jag haft mkt "måsten". Osäkerhet och ångest inför helger och nu semester? Ingen aning.

Den här helgen har jag iaf gått ner två kilo! Fast idag har jag nog gått upp allt igen ^^. Borde stanna hos mamma hela semestern. Åkte dit i fredags efter jobbet. Simmade mkt i lördags och igår åkte jag hem igen och dansade i några timmar. Har ätit bra också. Blir så automatiskt hos mamma nu för tiden. När mina syskon och deras barn är där så brukar vi grilla på kvällen. Då blir det en köttbit, kanske halloumi, sås och sallad och lite rött vin. Till frukost äter jag ägg i någon form med ost, eller som den här helgen, lax till. Sen lunch blir också nåt LCHF-aktigt. De andra kanske äter pasta eller annat, men jag, mamma och min syster skippar kolhydraterna och äter ngt annat ist.

Med andra ord blir det både nyttig mat (och inte så mkt) och mer träning/motion än vanligt hos mamma. Skulle jag vara hos henne mina fyra semesterveckor nu så skulle jag nog bli smal (ja, eller iaf bli av med en del av mitt jävla magfett!). Vägde 59,9 kg i fredags morse och imorse vägde jag 57,5 kg! Dock var jag dålig i magen idag och även igår... Tyvärr kan väl det ha en stor del i det hela ^^.

Nu när jag är hemma hos mig äter jag för mkt =/. Har inte hetsätit, men äter för mkt. Det är väl det enda jag har att roa mig med. Att trösta mig med i min ensamhet =(. Suck.

Förstår mig inte på min jävla mage heller =(. Kan det vara att jag ätit ganska mkt frukt de senaste dagarna? Och naturell yoghurt? Inte fan vet jag. Jag vet ingenting och förstår ingenting och hatar allting. Typ. ^^

Tog en jävla muffins på fika på jobbet i onsdags. Det skulle jag aldrig ha gjort. Jag brukar ju inte göra det, men nu har jag blivit så förslappad de senaste veckorna, så jag verkar strunta i att hålla mig till bra mat. Direkt när jag började äta den så kände jag att jag tog "fel" muffins. Jag hade velat ha en annan, eller en annan kaka som också fanns. Mina "tvångstankar" sa att jag var tvungen att åka och köpa den sorten jag inte åt och den kakan jag inte åt, senare. Jag gjorde aldrig det, men jag har fortfarande, snart en vecka senare, tankar på att jag ska köpa muffinsen och kakan någon dag =/. Inte för att hetsäta det, utan äta det för att det ska "kännas rätt".

Jag tror det är samma egenskap som att jag grämer mig över saker i evinnerlig tid. Känslan försvinner inte! Den blir svagare och svagare med åren, men det sitter i som satan och vägrar släppa taget. Nu kommer väl inte den här "jag åt fel sak"- känslan sitta i flera år om jag inte rättar till det med att äta det som saknas, men säkert i flera veckor iaf =(.

Dessutom var den där jävla muffinsen jag åt på jobbet torr och inte ens god. Varför tar jag sånt som jag ändå bara ångrar sen!?!?!? Jag VET ju att jag oftast ångrar mig! Jag tycker inte sötsaker och bakverk är särskilt gott längre (faktiskt! tack vare LCHF?). Ändå glömmer jag det. Jag glömmer också att jag inte kan ha vissa saker hemma och att jag fortfarande tappar kontrollen och överäter eller hetsäter om jag äter sån skit. Varför inte bara skippa det då? Det är inte livsnödvändigt att kunna "fika"!!!! Det är för fan inte ens hälsosamt!!!! Jag mår dåligt av det, jag vill inte ha det och det är inte ens gott, men ändå är det svårt att stå emot. Det har blivit så socialt "normalt" i vårt samhälle, att det blir onormalt att inte äta onyttiga saker! Det är ju helt sjukt egentligen. Usch.

Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Erika

En muffins gör ingenting alls. Att ångra sig över mat är så onödigt ödslande av energi; för i längden gör det ju ingen skillnad alls. :)

2011-07-13 @ 23:56:45
URL: http://anaaddict.blogspot.com
Postat av: pussel

Nej visst, det är ju självklart. Men känslor följer inte logik! Kan du inte skriva HUR MAN GÖR för att inte gräma sig över saker? Det skulle jag bra gärna vilja veta.

2011-07-14 @ 17:11:49
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0