Vaken

Jag skulle kunna vara vaken hela natten nu. Hetsäta en gång till.. Har ätit och spytt två ggr idag, men med typ 12 timmars mellanrum. Spydde en gång vid tre på eftermiddagen och så nyss ^^. Alldeles försent nu inatt. Har ätit i flera timmar =(. Jag känner mig så rastlös på nåt sätt. Måste äta, äta, äta hela tiden. Varje ledig sekund jag är ensam. Usch!

Har varit med min danskompis, får väl börja kalla honom "S" nu (så mkt som vi umgås ^^), nästan varje dag i typ två veckor ^^. Jag börjar bli rädd att han snart tror att jag är intresserad och vill bli tillsammans med honom el nåt.. =O. Är lite rädd för mig själv också, vad fan håller jag på med? Men jag kan inte låta bli =(. Han blir liksom en ersättning för T nu =(. Jag vill ha någon att vara med, nån jag känner bra och kan vara mig själv med. Tyvärr blir det en "mesig" person. Jag vågar absolut inte vara med nån tuff, snygg, framåt etc. människa. Jag vågar bara vara med "mesar". Kanske kan jag slappna av då just för att jag känner att dom är inte perfekta och då gör det inget att inte jag är det heller... Jag vet inte. =(

Jag tror jag vet varför jag har ett sånt ät-tvång just nu. Jag ska till Sthlm i helgen på kalas. Mkt folk. Hatar det. Släkten. Och så börjar jag jobba på måndag efter fyra veckors semester. Jag får nog nån slags ångest av detta. Dessa "jobbiga" måsten som ligger framför mig. Det liksom skriker "jag vill inte jag vill inte jag vill inte !!!" inom mig. Usch. Jag flyr från det med maten. Med hetsen. Med film på TV (kollar typ aldrig på TV annars). De senaste kvällarna har jag haft ett "sug" efter att kolla på film. Fly in i filmens och ätandets värld. Ensam. Ifred. Så långt bort från alla problem jag kan komma. Jag vill bara bort. Bort från den här världen.

Vad har jag att se fram emot? Att leva för? Allt är ju bara jobbigt! Visst är det lite trevligt att umgås med S. Vi dansat, har åkt och solat och badat vid en sjö ingen av oss varit vid, festat, kollat på film, jag har fått massage. Men vad hjälper att det? Gör det livet värt att leva? Nej, skulle jag säga. Tyvärr inte. Jag vill hitta den stora kärleken och skaffa familj. DET skulle jag nog kunna leva för. Det tror jag absolut.

Jag har knappt haft ont i magen på hela semestern. Det måste väl ändå tyda på att det är "stress" el liknande som gör att jag haft ont i magen nästan varenda dag hela våren, ja hela vintern kanske t o m? Jag spänner mig HELA dagarna på jobbet. Konstant. Jag är orolig och liksom svagt nervös för allting. ALLTING. Hela tiden. Nu har jag kunnat slappna av. Inga måsten. Jag har bara varit ledig. Så jävla skönt. Jag har eg velat resa och gjort nåt kul, men det har nog varit skönt för mig att bara ha varit hemma ändå.

Jag klarar inte av folk. Jag måste ha ärvt det av pappa =/. Jag undrar om han kände som jag. Jag vill inte vara ensam, jag står inte ut ensam, men jag tål inte folk!? Det går inte ihop =/. Eller, jag tål ju familjen och en pojkvän och väldigt nära vänner.. Men inte kraven på jobbet och i skolan. Det är väl jag som då helt plötsligt sätter en massa krav på mig själv. Hur jag ska vara och se ut, el ngt? Jag vet inte. Usch, jag vet ingenting. =(

Fast just nu vet jag att jag har ont i tänderna. Smetade på lite vaselin bakom framtänderna innan jag skulle spy. En hemsnickrad lösning. Har ingen aning om ifall det hjälper, men är livrädd för att mina tänder ska gå sönder mer nu =(. Nedre delen av mina framtänder har blivit så tunna att de nästan är genomskinliga och ena framtanden är alldeles hackig nedtill. Flera småbitar har likosom frätts bort. Det är hemskt! Jag som är så rädd om mina tänder =(. Jag hatar det! Jag vill inte spy mer nu! Ändå kan jag inte sluta. Jag vill inte leva så här! Jag vill leva som jag läser om varenda dag. Leva på nyttiga ekologiska näringsrika råvaror.

Jag vill träna, äta nyttigt, bli smal, vältränad och glad! Men hur jävla lätt är det?? Det är skitsvårt. Helt jävla omöjligt för mig verkar det som =(. Och så blir jag bara vän med mesar. Väldigt snälla mesar dock. Mesar som betyder mkt. ♥

Det var två långa snygga danskar i affären ikväll när jag köpte hetsmat. Kände mig jättefet och ful (hade sett mig i en spegel i ett provrum på stan i mina shorts och jag är ju jättefet och har hemska celluliter och jag går i korta shorts!?!?!). Önskade att jag var modig och snygg, men det var jag inte så jag önskade att jag var osynlig när jag letade efter oliver (ej hetsmat..). Iaf så kom en av killarna fram till mig och frågade om jag kände till surströmming! Haha. Jag sa att jag inte visste var det fanns, om det fanns i butiken, men att jag kände till det fast inte ätit det. Fick säga om en del, tror det var lite svårigheter med språket. Jag trodde inte jag skulle fatta ett ord danska men jag fattade faktiskt ganska lätt vad han sa =). En sån kille... en sån kille skulle jag vilja ha.. iaf lära känna, vara med.. Men hur skulle det gå till? En modig tjej hade väl följt med, hjälpt till att leta efter surströmming och pladdra på om allt och inget. Men jag är ingen modig tjej =(. Jag svarade bara leende och gick sen och betalade mina grejer och cyklade hem =(. Suck. Jävla mes.

Önskar att jag träffade honom igen. Ute på krogen, när jag druckit... Men hur stor är sannolikheten för det? Jag ska ju inte ut nu i helgen iaf..

Nä nu måste jag sova innan jag börjar äta igen ^^. Är astrött. Tyvärr börjar det bli ljust nu och jag har ingen rullgardin. Solen lyser rakt in i mitt sovrum nu på morgonen. Suuuuuck. Kommer sova askasst, ligga och svettas, och dessutom sova bort min "sista" lediga soliga dag på semestern. Grattis.

Halv sex snart!?!?!? Det är fanimej rekord den här semestern =(. Jag vill inte =(. Varför sover jag inte på natten istället för att hetsäta i min ensamhet!"?!?!? Varför varför varför?? Fast jag är ändå tacksam att jag är hemma. Jag skulle ev ha åkt till mamma, men jag behöver vara här för mig själv lite nu. Har ju varit med S varenda dag. Nä nu SKA jag sova.

Kommentarer
Postat av: Loke

Lät som du haft en jobbig dag/ natt gumman.. Hoppas att din helg blir bättre. Känner igen mig i så mycket du skriver.. Vissa dagar kan jag hetsa i princip HELA dagen.. klarar verkligen inte av stress eller jobbiga situationer, så hanterar det med att isolera mig och hetsa & spy.. Och det hjälper ju verkligen.. NOT! Delar din rädsla om tänderna! Jag har tappat bitar av ngr tänder pga erosion/ frätskador.. inte kul! (du vet det säkert, men borsta inte efter du kräks, använd flourskölj, min läkare & tandläkare skriver ut det på recept t mig så det går på högkostnadsskyddet) Ta hand om dig! Kramar

2011-08-05 @ 12:40:24
URL: http://medestruit.blogg.sem
Postat av: S.

hej! Jodå övriga i familjen äter tillsammans som normala människor. Jag däremot innefattas inte längre där. Jag äter aldrig "normalt". Jag fastar eller hetsäter och spyr (och inte vill man sitta till bords med folk då inte? Då är det ju just HETSäta som gäller. Och att andra ska se mig då?... näää)



Och dem har ju inte precis något att säga till om. Kan ju inte tvinga mig till något så att säga.



Och ja, jag köper väll mer eller mindre allt själv. Kan "sno" ett par (många) mackor med smör men det är oftast allt. Håller mig för det mesta till mitt rum då det är ända stället jag kan vara själv. Därför blir det inte mycket lagande av mat i kök nu och sådär. Så blir mest att jag köper hem sånt man kan äta direkt = ännu mer skit. Kakor, godis, choklad, Mcdonalds you name it. (MEN ber jag om att dem ska låsa upp gör dem oftast det. Men som sagt, ingen lust att stå i köket och härja! Eller äta upp allt dem har i kylen)



MEN snart flyttar jag hem och tillbaks till min lägenhet igen <3

2011-08-05 @ 16:31:46
URL: http://zebrans.blogspot.com
Postat av: pussel

Loke:

Ja, jag har hört att man inte ska borsta tänderna efteråt (pga att emaljen är uppmjukad och att tandborsten river på den då?). Jag sköljer också med fluorskölj. Vet en tjej som alltid sköljer med vatten med vinäger i efteråt.. Har dock inte tagit reda på om det skulle vara bra och varför isf.

Jaså, men kan få det på recept.. Det är ju bra. Men jag tänkte ju sluta hetsäta nu, så jag behöver inte det.. höhö. ;-)



S.:

OK. Usch, vad jobbigt med allt. Du måste ju sluta! Det verkar inte bättre att du blir ensam i den lgh sen.. =( Men jag vet hur det är. Jag lånade ibland bilen och åkte hem från mina föräldrar för några år sen, bara för att få hetsäta ifred =(.

2011-08-08 @ 21:19:44
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0