Jobbig kväll

Usch (börjar väl bli mitt vanligaste ord nu?), jag mår inte bra. Idag har jag haft ont i halsen och i eftermiddag har jag börjat känna mig sjuk. Jag fattar inte varför jag måste utmana mig själv med att köpa hem bröd =/. Eller jo, det var ju bara för att det var ett erbjudande att köpa två brödpåsar billigare. Suck.

Idag har jag ätit smörgåstårta till lunch OCH till middag. Tog dessutom om till middagen. Nu sitter jag här med jordens ångest, ensamast i världen (nej?) och har ett sånt satans hetssug. Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Det skulle vara så skönt att bara få hetsäta nu. Samtidigt är det så jobbigt för då vill jag gå och handla glass och choklad också, och jag jobbar ju imorn och kommer komma isäng alldeles för sent. Inte bra. Bara jobbigt.

Men hetskänslan finns kvar. Antagligen kommer den förfölja mig till imorgon och till på fredag och över helgen, ja så länge det där jävla skitbrödet finns kvar i min lgh. Orkaaa!!!!!! Jag hatar detta! Jag orkar inte! Jag vill inte! Jag vill bara sova! Jag vill sluta jobba! Bara sova. Bara slippa allt.

Tankarna trasar sönder mig. Tänk att tankar och känslor kan ha sån makt! De är starkare än allt annat.

Tänk om jag skulle få hetsäta nu, imorgon, på fredag och hela helgen! Vad underbart det vore! Bara jag och maten. Tänk att få slippa all annan skit!! Maten är god, lugn och snäll. Den tar bort alla onda tankar och känslor. Jag får bara vara ifred. Jag slipper göra något! Kan något verkligen slå det??

Kommentarer
Postat av: Wilma

DU FIXAR KVÄLLEN!!!



Tänk på hur du kommer att känna dig imorgon om du ger efter för hetsuget nu. Inte värt det! Tänk sedan på hur underbart du skulle må om 5 veckor om du kunde låta bli att spy fram till dess. Vilken dröm, va? Första steget dit tar du ikväll! Hejar på dig!

2010-09-01 @ 21:05:10
URL: http://friskochfri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0