Slut

Jag ska göra slut med T. Jag ska jag ska jag SKA!!!!!!!!!!!!!! Och jag ska ta livet av mig den här veckan! Jag ska jag ska jag ska jag ska jag ska jag ska jag måste jag vill!!!!!!!!! Jag hatar varenda dag. Varje dag är meningslös. Varje minut, varje sekund. Jag går till jobbet för att man måste i det här samhället. Men jag vill inte jobba, jag vill inte vara hemma och jag vill inte leva! Jag vill inte finnas, inte existera. Mitt liv har absolut INGEN mening. Jag har inga framtidsdrömmar, ingen framtidstro. Jag kan inte skaffa familj, utbildning, inte något, för jag mår inte bra. Och ingen jävel kan hjälpa mig att må bra heller så det är kört!

Jag har insett det för länge sen. Jag har bara inte gjort något åt det.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppet är det sista som lämnar människan vännen. Häng kvar för du vet aldrig när det vänder.

2010-05-12 @ 12:03:24
URL: http://ljusochsilver.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej! Det kommer att vända. Jag lovar dig. Jag hetsåt varje dag, flera dagar, skulle ta livet av mig, gjorde små försök, men nu lever jag och livet är faktiskt inte helt fel. Det tar tid...jag har mycket kvar. Hör av dig om du vill...mailen finns ju!



Kämpa på!

2010-05-12 @ 12:06:55
URL: http://sandrassanningar.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hoppas du inte tar illa upp nu, men har du någon diagnos? Jag har följt din blogg ett tag nu, och det låter som om du skulle kunna ha Bordeline/Emotionellt Instabil Personlighetsstörning (IPS). Symtom brukar vara bl.a följande:

•Du kan ha svårt att tygla dina känslor och uttrycker dig oftast aggressivt. Du är impulsiv. Humöret är oberäkneligt och föränderligt.

•Du tycker inte att du duger. Du har en negativ självuppfattning. Det kommer till uttryck genom exempelvis missbruk av sex, alkohol, droger eller mat, vårdslöshet i trafiken, slösaktighet med pengar eller självmisshandel, inklusive självmordsförsök.

•Du pendlar mellan intensiv beundran och nedvärdering av andra människor.

•Du känner dig ofta arg, deprimerad, olycklig och har ångest. Känslorna kan gå mot leda och tomhet eller skräckartat stegras mot katastrof och övergivenhet.

•I nära personliga förhållanden kan du bli krävande och lätt hamna i beroende. Du är rädd att bli övergiven.

(taget från Vårdguiden)

2010-05-12 @ 19:35:02
Postat av: pussel

Tack för kommentarerna fina ni!



Kristin: Tar absolut inte illa upp, snarare tvärt om! Jag suger åt mig alla tips, råd och idèer som en svamp ;-).

Har funderat mkt på borderline. Här är tex ett gammalt inlägg från bloggen:

http://pussel.blogg.se/2009/august/borderline.html



Men tyvärr verkade inte min terapeut särskilt intresserad av att försöka utreda det (skicka mig vidare till någon som kan). Var hos en psykolog som sa att han skulle försöka fixa nåt sånt test med det blev aldrig av verkar det som =(.

2010-05-12 @ 20:22:46
URL: http://pussel.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ah, okej :) Men om det är något som du är intresserad av att gå vidare med, så tycker jag du ska försöka pusha för det! Ibland måste man verkligen ligga på för att få någon hjälp alls av psykvården. Det finns ju en mkt bra terapiform (har jag hört iaf) för de som har bordeline, dbt. Tyvärr fick jag inte gå den själv eftersom jag inte har diagnosen, men tror annars att den kan vara bra för många som har ångestproblematik och handlar destruktivt (t.ex med hetsätning).

2010-05-13 @ 03:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0