Lördag v23

Vikt: 60,4 kg
Motion: ??

Brunch: 1 tbl strattera, 2 kapslar omega-3, 1 tbl D-vitamin, 1 ägg, knappt 1/2 burk tonfisk, majs, crème fraiche, lite hot tacosås, kaffe m grädde o kokosfett
Middag: ??

Utredningen den här veckan resulterade i diagnosen ADD. Fick börja medicinera direkt om jag ville. Och varför skulle jag vänta? Om jag nu kan bli bättre av någon medicin så är det väl lika bra att pröva direkt. Det var så dom resonerade på NPU också. Hade eg inte någon inbokad läkartid igår, jag skulle bara få testresultaten av psykologen. Men eftersom de kommit fram till att jag, med mina svårigheter, troligen kan bli hjälpt av medicin  så fick jag komma till läkaren direkt för diskussion och utskrivning av recept. Jag ska pröva Strattera som inte är narkotikaklassad men som hjälper så i princip samma sätt som de narkotikaklassade (tex Concerta och Ritalin). Skillnaden är att Strattera inte går ur kroppen lika snabbt, den är mer liksom långtidsverkande. Läkaren var rädd att det är svårt att ställa in dosen på de andra rätt så att de inte går ur kroppen för sent eller för tidigt (tex på kvällen) vilket kan leda till att jag börjar hetsäta då. De kunde även göra så att jag fastnar lättare i ett beteende och i detaljer.

Medicinen ska underlätta för mig att komma igång med saker bl a.

Jag har en hel del saker jag borde fixa inför jobbresan idag. Orka.

Kommentarer
Postat av: Kristin

Hur är det med dig? Kram!

2010-06-16 @ 23:48:26
Postat av: E

Hoppas jobbresan går bra.

Kämpa på!

2010-06-17 @ 16:13:03
URL: http://bulimimig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0