Helvetesveckor, omstart måndag

Usch, de tre senaste veckorna har jag verkligen kommit in i hetsätandet igen. Orkar inte gå upp ur sängen, orkar inte gå till jobbet, orkar inte gå hem från jobbet, orkar inte gå och handla, orkar inte hetsäta, orkar inte spy, orkar inte gå och lägga mig... orkar absolut inte väga mig!

måndag den 1 mars ska jag börja om för sjuttioelfte gången har jag tänkt. Ska till Idre med mina syskons familjer, deras vänner, mamma och T nästa vecka. Då kan jag iaf inte hetsäta. Har försökt få med min syster på att börja med LCHF på måndag och mamma äter redan i stort sett så och de vet att jag VILL äta så. Jag vill inte förbjuda mig en massa, men tänker ändå förbjuda det mesta onyttiga (godis, glass, kakor, chips m m). Vill äta hyffsat strikt LCHF, men äta en del kolhydratrika grönsaker, som morot tex, och ev frukt om jag skulle bli sugen. Inget mjöl.

Jag vill vill VILL!! Jag tror jag skulle må så jäkla bra av det! Både att slippa sockret och att klara av att hålla mig till något. Skulle kännas så jäkla bra. Tänkte att jag skulle få äta 3 st speciella chokladgodisar (som jag bara har hittat på en bensinmack nånstans i västsverige och i en godisaffär i Sthlm) på påskafton eller min födelsedag. Påskafton skulle väl vara lämpligt. Så behöver jag aldrig mer äta godis sen ;-). Haha.. känner mig tyvärr inte såå säker på detta, men jag ska försöka peppa mig själv till på måndag.

Nån som vill hänga på? Behöver inte vara just LCHF, men iaf "nytt liv"/äta nyttigare?

Är det nån som har en åsikt om Wordpress vs blogg.se förresten? Funderar lite på att flytta till wordpress.. men skulle behöva en anledning isf =P.

Kommentarer
Postat av: Simone

Hej! har läst din blogg lite då och då. Det brukar vara samma upplägg. Du bantar och sedan hetsar du i veckor. Så ska du starta om men något nytt. Är det inte bättre att skaffa ordentlig hjälp? Om det inte har funkat förut; varför tror du att det kommer att fungera nu? Du kanske inte behöver ställa så höga krav på att "börja om" utan göra små förändringar istället? Jag säger inte det här för att vara taskig, men ibland kan det vara bra om någon skakar lite i en.

2010-02-26 @ 18:01:14
URL: http://anamiasimone.bloggsida.se/
Postat av: Räven

Wordpress är bra, och jag käkar LCHF och har en del recepttips och grejer i min blogg. Hjälper gärna till om du behöver pepp och så, det kan vara svårt i början. :)

2010-02-27 @ 22:15:38
URL: http://rodrav.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0