-

Jag håller på att sprängas inifrån och ingen kan hjälpa mig.


Kommentarer
Postat av: Wings

Du fixar det här. Lev i nuet. Ta en dag i taget. En timme i taget. En minut i taget... Tänk inte på det framöver. Det som måste göras o det som oroar dig. Som sagt lev i nuet. Allt kmr av sig självt. Jag vet hur det är att ha den där längtan efter mat o godis. Hur det verkligen suger i kroppen efter det o tycks vara det enda som kan dämpa ångesten för ett tag... Men tänk efter. Även om det är svårt. Är det verkligen det här jag vill? Kmr allting att bli mkt bättre om jag köper godis? Försök att hitta ett annat knep du kan ta till vid ångest,rastlöshet,trötthet...Tillåt dig själv att bara slappna av. Se en film. Läs en god bok. Hör av dig till nån. Det är ju inte förbjudet att köpa godis. Det får man ju givetvis göra om man är sugen på det. Men se det inte som nån tröst elr nåt att ta till vid svåra stunder...Du har säkert hört detta tidigare.^^ Kom ihåg att du är värdefull o försök att va lite snällare mot dig själv. Du är ingen idiot med dålig karaktär. Du hart ju bara svårt att hantera livet. Sen vet jag oxå hur det är att va missnöjd med hur man ser ut. Komplex o sånt...Men försök att ta fram allt du gillar hos dig själv. O framhäv dt. Likaså allt du är bra på. Jag tycker iaf att du är en fin o stark människa. Du kan klara det,jag kan klara det,vi alla som har detta problem kan klara det. Det gör vi om vi tror på oss själva o inte klandrar oss själva. Kram!

2010-08-20 @ 00:33:34
Postat av: pussel

Tack för din fina kommentar! <3

Men man måste ju leva lite frammåt, annars sitter man i sin lägenhet till man blir utslängd och då får man bo på gatan om man inte fixat en ny i tid. Lite framförhållning måste man ju ha i livet, i det samhälle vi lever i.

Men visst, jag förstår vad du menar och jag har hört så många som säger att man ska leva i nuet, det tror jag de flesta egentligen vill och skulle må bäst av. Att oroa sig och/eller älta är ju oftast inte till nån större nytta ^^.

Sen är det ju inte så lätt gjort som det är sagt...

Kram!

2010-08-20 @ 20:39:31
URL: http://pussel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0